- Selaus nimekkeen mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
Aineistot 1230-1249 / 3345
-
Kriisinhallinnan ja sodan välimaastossa – Analyysi sotilaallisen kriisinhallinnan käsitteistä
(2011)
Pro gradu - tutkielmaSuomi on osallistunut kansainväliseen sotilaalliseen kriisinhallintaan vuodesta 1956 lähtien. Viime vuosina kriisinhallinnan luonne on muuttunut perinteiseen rauhanturvaamiseen verrattuna. Muutoksen taustalla vaikuttavat ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kriisistä ratkaisuun? – askeleet kohti yhteistä pankkivalvontaa
(2015)
Pro gradu - tutkielmaUusi yhteinen pankkivalvonta euroalueen pankeille on saanut alkunsa euroalueen huonosta taloustilanteesta. Euroopan huono taloustilanne on saanut alkunsa Yhdysvalloista. Kansainvälisyyden johdosta taloudellinen taantuman ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kriisiviestinnän teemat ja toiminta lentoaseman kriisitilanteessa
(2008)
Pro gradu - tutkielmaKriisiviestintään ei ole olemassa vakio-ohjeita, joita noudattamalla selviää kaikista tilanteista. Kriisitilanteessa toimiminen on kuitenkin helpompaa, jos tiettyjä pelisääntöjä on organisaatiossa mietitty etukäteen. Tämän ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kriittisen tekijän indeksin eli CFI-työkalun soveltaminen jatkuvan tuotannon käyttöön
(2014)
Pro gradu - tutkielmaToimintaympäristömuutokset asettavat jatkuvasti haasteita kaikille yrityksille. Näissä muutoksissa on tärkeä tunnistaa niin omat vahvuudet ja kilpailuedun perusteet kuin kehityskohteetkin. Kriittiset tekijät ja niiden tila ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kriittisten tapahtumien tunnistamisella laadukasta kiinteistönvälityspalvelua - Huoneistomarkkinat Oy LKV
(2018)
Pro gradu - tutkielmaKilpailu kiinteistönvälitysalalla on kovaa ja menestyäkseen yrityksen tulee tietää, miten asiakkaat kokevat välityspalvelun. Toisaalta pelkästään asiakkaiden näkemyksiä tarkastelemalla käytännön toiminnan kehittäminen voi ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuka aloittaa, miten aloittaa. Tuomareiden ja kilpailijoiden välinen vuorovaikutus Idolsissa ja Talentissa
(2009)
Pro gradu - tutkielmaPro Gradu –tutkielman aiheena ovat tuomareiden ja kilpailijoiden välillä käydyt aloitukset Idolsin ja Talentin alkukarsintajaksoissa. Tutkielmassa analysoidaan aloituksia tapauskohtaisesti, aineistossa esiintyvistä ilmiöistä ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuka irtisanotaan? Individuaaliperusteiden vaikutus taloudellisissa ja tuotannollisissa irtisanomisissa
(2014)
Pro gradu - tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää, mitkä ovat ne henkilöön liittyvät syyt, jotka johtavat työntekijän suurempaan todennäköisyyteen tulla irtisanotuksi taloudellisten ja tuotannollisten irtisanomisten ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kulttuuri osana kaupungin imagoa. Vaasan, Seinäjoen ja Tampereen kulttuurisen imagon näkyminen paikallisissa sanomalehdissä.
(2013)
Pro gradu - tutkielmaKulttuuriosaamisen ja luovien alojen kasvu on näkynyt jo pitkään Suomen talouselämässä, ja tämän myötä kulttuurisen pääoman ja luovuuden edistäminen on otettu mukaan myös kaupunkikehittämistyöhön. Erilaiset kulttuuritapahtumat, ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kulttuuri, psykososiaalinen työympäristö sekä psykologinen pääoma: Vertailussa Suomi ja Portugali
(2017)
Pro gradu - tutkielmaYhä globalisoituvassa maailmassamme yritykset kohtaavat yhä enemmän valtioiden kansallisten rajojen ylittävää kilpailua. Voidakseen saavuttaa kilpailuetua tässä alati muuttuvassa ympäristössä yrityksissä tulisikin ottaa ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
KULTTUURIEROJEN VAIKUTUS YRITYSETIIKKAAN
(2008)
Pro gradu - tutkielmaYritysten eettisyys on tärkeä menestystekijä kansainvälisessä liike-elämässä ja yritysten tämän hetken suurimmat haasteet eivät kenties olekaan enää teknologisia ja taloudellisia, vaan sosiaalisia ja moraalisia. Maailmasta ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kulttuurieron vaikutus suomalaisen naisekspatriaatin suoriutumiseen ulkomaankomennuksella
(2012)
Pro gradu - tutkielmaNaisten määrä ulkomaankomennuksilla on tähän saakka ollut vähäinen. Yksi yleisimmistä syistä naisten ulkomaankomennusten pieneen määrään on se, että yritykset uskovat naisten kohtaavan ulkomailla suuria kulttuuriin liittyviä ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kulttuurin vaikutus laskentatoimeen: Vertaileva tutkimus suomalaisten ja qatarilaisten tilinpäätösten välillä
(2014)
Pro gradu - tutkielmaKulttuurin vaikutusta laskentatoimeen ja tilinpäätösraportteihin on tarkasteltu aikaisemmissa tutkimuksissa melko vähän, tilastollisilla menetelmillä vielä vähemmän. Tämän tutkielman tarkoituksena on luoda katsaus siihen, ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kulttuurin vaikutus yhteisyritysten toimintaan Kiinan kansantasavallassa
(2008)
Pro gradu - tutkielmaKiinan aukaistua maansa ulkomaisille suorille investoinneille 1970-luvun loppupuolella, on maa ollut valtaisan kaupallisen kiinnostuksen ja ulkomaisten suorien investointien kohde. Yhteisyritykset olivat pitkään suosituin ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kulttuuriorganisaation johtamisen erityispiirteitä: Case-tutkimus neljästä esittävien taiteiden organisaatiosta
(2008)
Pro gradu - tutkielmaKulttuuriorganisaatioiden johtamista on tutkittu leadership-näkökulmasta kohtalaisen vähän. Viime aikoina tähän on ryhdytty kiinnittämään huomiota liiketaloustieteellisestä näkökulmasta yhä enemmän, koska johtamisella on ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
KULTTUURISEN KOMPETENSSIN HAASTE TYÖN ARJESSA
(2014)
Pro gradu - tutkielma”Onko kulttuurisella kompetenssilla yhteyttä kansainvälisen yrityksen työyhteisön arjen toimintaan ja johtamiseen?” on tämän pro gradu -työn tutkimuskysymys. Keskeistä tutkimusongelman käsittelemisessä on ymmärtää kulttuurisen ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kulttuuristen arvojen välittyminen mainonnassa -sisällönanalyysi saksalaisesta ja suomalaisesta lehtimainonnasta
(2008)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman päätavoitteena oli selvittää mainosapellien avulla, heijastuvatko kohdemaan kulttuuriset arvot valituissa lehtimainoksissa. Tutkimuskohteena oli saksalainen ja suomalainen aikakauslehtien mainonta. Tutkielman ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kulturelle Aspekte in der Mobiltelefonwerbung
(2008)
Pro gradu - tutkielmaI en värld som översvämmas av reklambudskap blir konkurrensen om konsumenternas uppmärksamhet allt större. Denna studie behandlar hur kulturen tar sig uttryck i reklamen, i form av stereotyper, värderingar, identitet och ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttaja ei toimi rationaalisesti – Vastuullisten valintojen lisääminen maistatuksella
(2018)
Pro gradu - tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tarkoitus on syventyä kuluttajakäyttäytymiseen, myymälä- ja aistinvaraiseen markkinointiin. Aiempien tutkimuksien valossa alitajunnan ohjailulla on pystytty vaikuttamaan terveellisten tuotteiden ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttaja vähittäiskaupan murroksessa - Nuorten aikuisten ostokäyttäytyminen monikanavaisessa ympäristössä
(2018)
Pro gradu - tutkielmaDigitalisaatio ja vähittäiskaupan monikanavaisuus on voimaannuttanut kuluttajia ja muuttanut heidän käyttäytymistään merkittävästi. Tämän tutkimuksen tarkoitus on tuottaa uutta ja jäsentynyttä tietoa modernin kuluttajan ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttajaluoton markkinointi - Luotonantajan tiedonantovelvollisuus ja hyvä luotonantotapa
(2014)
Pro gradu - tutkielmaKuluttajaluottoihin on liittynyt paljon ongelmia. Suuri osa näistä ongelmista on koskenut luotonantajan kuluttajaluottojen markkinointia. Luotonantajan kuluttajaluottojen markkinointi on usein voinut olla lainsäädännön ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.