Hae
Aineistot 1-10 / 32
Disclosing Principles of IR Communication : Rhetorical Moves for Constructing Transparency
(Sage Publications, 2017-10)
- article
A functioning financial market requires transparency of listed companies. Transparency is a communicative practice ensuring that stakeholders have all relevant information about a company to make informed financial decisions. ...
From slow repetition to awkward omission : Economic, efficient, and precise language use in bilingual formal meetings
(De Gruyter, 2014-10-28)
- article
This article explores how linguistic resources from two local languages, Finnish and Swedish, are used in expert presentations in bilingual formal meetings and how they function with respect to the three ideal criteria of ...
Ammattikielisten tekstien tutkimisesta - esimerkkinä tilintarkastuskertomus
(Kotimaisten kielten keskus, 2012)
- bookPart
Different paths from transparency to trust? A comparative analysis of Finnish and Italian listed companies’ investor relations communication practices
(Elsevier, 2020-07-13)
- article
This paper investigates how companies seek to convey an image of transparency in their investor relations (IR) communication policy texts. It is based on two corpora compiled from texts describing the IR communication ...
Termien käsittely opinnäytetyön prosessissa
(VAKKI ry, 2020)
- article
Tässä artikkelissa pohditaan termien kohtaamista ja käsittelyä opinnäytteen laatimisen prosessissa. Termi on määritellyn käsitteen nimitys, ja erikoisalan teksteissä käytetyt termit heijastavat erikoisalan käsitteellistä ...
Tieteellisen tekstin jäsentäminen
(VAKKI ry, 2020)
- article
Tämä artikkeli käsittelee opinnäytetöiden jäsentämiseen liittyviä rakenteellisia ja sisällöllisiä näkökulmia. Artikkelin lähtökohtana on, että tieteellistä ajattelua ohjaavat tietyt tieteenalasta ja tieteellisestä tasosta ...
Tunipaloja rajapinnoilla? Tampereen yliopiston legitimiteettikamppailut hybridissä mediatilassa
(Media- ja viestintätieteellinen seura, 2020-12-17)
- article
Tässä artikkelissa analysoimme Tampereen yliopiston organisaatiouudistukseen ja erityisesti sen uuteen brändi- ja viestintästrategiaan kytkeytyviä legitimiteettikamppailuja hybridissä mediatilassa. Aineistona käytämme sekä ...
Vastuullisuuskysymykset sijoittajaviestinnässä : yrityslähtöisestä raportoinnista kohti dialogista sijoittajaviestintää
(ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry, 2021-06-07)
- bookPart
Sijoittajille - sekä perinteisesti tuottoa maksimoiville että yhteiskunnallisista tai ympäristövaikutuksista kiinnostuneille - on tarjolla yhä suurempi valikoima erityyppisiä sijoituskohteita bitcoineista aina vaikuttavu ...
Rinnakkaiskielisyys korkeakouluissa : strategisista tavoitteista arjen käytäntöihin
(Oulun yliopisto, 2022)
- bookPart
Regeringen rapporterar om statligt ägda bolag Legitimeringsstrategier i Ministern har ordet i finländska redovisningar
(Svensk-Österbottniska Samfundet, 2022)
- article
Statsägandet och statsbolag är teman som regelbundet diskuteras i medierna, ofta när något negativt har hänt eller håller på att hända. I ett demokratiskt samhälle har medborgarna (och medierna som bevakare av makthavarna) ...