Vastuullisuuskysymykset sijoittajaviestinnässä : yrityslähtöisestä raportoinnista kohti dialogista sijoittajaviestintää

ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry
Kirjan osa
vertaisarvioitu
Artikkeli
Osuva_Hirsto_Koskela_2021.pdf - Lopullinen julkaistu versio - 276.41 KB

Kuvaus

©2021 ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry. This manuscript version is made available under the Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) license, https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Sijoittajille - sekä perinteisesti tuottoa maksimoiville että yhteiskunnallisista tai ympäristövaikutuksista kiinnostuneille - on tarjolla yhä suurempi valikoima erityyppisiä sijoituskohteita bitcoineista aina vaikuttavuusssijoittamiseen ja paikallisten toimijoiden yhteisörahoitushankkeisiin asti. Sijoittajien vaikuttimissa ja tavoitteissa on myös näkyvissä kirjoa ja liikehdintää, joka heijastaa laajempaa vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen kasvua liiketoiminnan kontekstissa. Yritysten sijoittajaviestinnän näkökulmasta tämä moninaisuus tarjoaa mahdollisuuksia ja haasteita. Organisaatioiden onkin tärkeää määritellä omista arvoistaan ja strategiastaan käsin, millaisten sijoittajaryhmien huomiosta ja rahoista kannattaa lähteä kilpailemaan ja miten tavoittee nämä ryhmät sijoittajaviestinnän kautta. Tässä yhtenä ratkaisuna on sidosryhmädialogi, jonka mahdollisuuksia ja rajoituksia pohdimme tässä artikkelissa.

Emojulkaisu

Vastuullinen viestintä

ISBN

978-952-68576-9-5

ISSN

2343-4090

Aihealue

Sarja

ProComma academic|8

OKM-julkaisutyyppi

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa