Vastuullisuuskysymykset sijoittajaviestinnässä : yrityslähtöisestä raportoinnista kohti dialogista sijoittajaviestintää
Pysyvä osoite
Kuvaus
©2021 ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry. This manuscript version is made available under the Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) license, https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Sijoittajille - sekä perinteisesti tuottoa maksimoiville että yhteiskunnallisista tai ympäristövaikutuksista kiinnostuneille - on tarjolla yhä suurempi valikoima erityyppisiä sijoituskohteita bitcoineista aina vaikuttavuusssijoittamiseen ja paikallisten toimijoiden yhteisörahoitushankkeisiin asti. Sijoittajien vaikuttimissa ja tavoitteissa on myös näkyvissä kirjoa ja liikehdintää, joka heijastaa laajempaa vastuullisuuden ja kestävän kehityksen merkityksen kasvua liiketoiminnan kontekstissa. Yritysten sijoittajaviestinnän näkökulmasta tämä moninaisuus tarjoaa mahdollisuuksia ja haasteita. Organisaatioiden onkin tärkeää määritellä omista arvoistaan ja strategiastaan käsin, millaisten sijoittajaryhmien huomiosta ja rahoista kannattaa lähteä kilpailemaan ja miten tavoittee nämä ryhmät sijoittajaviestinnän kautta. Tässä yhtenä ratkaisuna on sidosryhmädialogi, jonka mahdollisuuksia ja rajoituksia pohdimme tässä artikkelissa.
Emojulkaisu
Vastuullinen viestintä
ISBN
978-952-68576-9-5
ISSN
2343-4090
Aihealue
Sarja
ProComma academic|8
OKM-julkaisutyyppi
A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa