Hae
Aineistot 1-10 / 29
Suklaan kulutusmaisemat
(2020-05-19)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Suklaa on suomalaisten suosikkiherkku, ja suklaatuotteiden valikoima on kasvanut hyvin monipuoliseksi. Suklaan kulutukseen liittyy paljon erilaisia kulutustilanteita, joita tässä tutkimuksessa tarkastellaan. Tarkoituksena ...
NOUSEVATKO VÄRIT TEEPAKKAUKSEN VALINNAN OHJAAVAKSI TEKIJÄKSI?
(2018)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, ohjaavatko värit kuluttajien valintoja teepakkausten tuotekategoriassa. Ensin tässä tutkimuksessa luodaan ymmärrystä siitä, miten pakkaus voi toimia osana markkinointiviestintää ...
Sitoutuminen Instagramissa : Vähittäiskauppojen liiketoiminnan tukeminen sosiaalisessa mediassa
(2022-04-29)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Digitaalisten teknologioiden kehittyminen on lisännyt yritysten kiinnostusta sitoutumista kohtaan. Teknologian painoarvo on kasvanut yritysten ja asiakkaiden vuorovaikutuksen lisääntyessä sosiaalisessa mediassa. Sitoutumista ...
Rakkautta ensi silmäyksellä? : Kotimaisten tomaattien kilpailukykyinen brändääminen kuluttajamarkkinoille
(2021-03-31)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Tämä tutkimus on osa Lyftkraft -hanketta, jonka tavoitteena on ohjata Pohjanmaan kasvihuo-neklusteria kohti kysyntälähtöistä ja asiakaslähtöistä tuotantoa. Tämän tutkimuksen lähtökoh-tana on muuttaa tomaatin viljelijöiden ...
Uudenlaiset tilankäyttömahdollisuudet Vaasan kaupunkikeskustan elävöittämiseksi
(2021-04-20)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Viimeisimpien kaupunkikeskustojen elinvoimalaskentojen perusteella on havaittu, että kaupunkien kasvamisesta ja ostovoiman parantumisesta huolimatta keskustojen elinvoima heikkenee. Ilmiön on todettu johtuvan vähittäiskaupan ...
Asiakasarvon muodostuminen ruoan verkkokaupassa : Vaakakupissa koetut hyödyt ja tehdyt uhraukset
(2021-04-26)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Ruoan verkkokauppa on murroksen edessä. Maailmalla puhjenneen koronapandemian myötä kysyntä ruoan verkkokauppaa kohtaan on kasvanut räjähdysmäisesti niin globaalisti kuin myös Suomessa. Pandemian saattelemina, monet ...
Miksi ei pelata enää pelkkää monopolia? : kuluttajan käyttämän sähköisen palveluntarjoajan alkuperämaan merkitys rahapelien kuluttamisen muokkaajana
(2021-05-11)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Rahapelaaminen on kuluttamisen muoto, joka on saavuttanut suuren suosion sekä maailmalla että Suomessa. Teknologinen kehitys on mahdollistanut tilanteen, jossa fyysisen ympäristön monopolialue ei välttämättä takaa enää ...
Kuluttajan kanavavalinta sisustus- ja kattaustuotteiden kategoriassa
(2020-10-28)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Digitalisaation ja älypuhelimien yleistymisen myötä yhä useampi kivijalkamyymälä on ajautunut ahdinkoon. Monikanavaistuminen yhdistettynä älypuhelimiin on mahdollistanut ajasta ja paikasta riippumattoman ostamisen, jonka ...
Kotimaista ruokaa ihmisen parhaalle ystävälle
(2020)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Suomessa on arviolta noin 700 000 koiraa ja koiria rekisteröidään vuodessa noin 50 000 kappaletta. Suomalaiset kuluttajat kuluttavat tällä hetkellä keskimäärin noin 350 euroa vuodessa
koiransa ruokintaan. Suomen ...
”You spend most of your life inside your head… make it a nice place to be” : Kuluttajien liittämät merkitykset mindfulness-meditaatioon
(2022-05-20)
Pro gradu -tutkielma
Pro gradu -tutkielma
Hyvinvointikuluttamisesta on kehittynyt viimeisen 10 vuoden aikana kokonaisvaltainen elinta-pa ja se on iskostunut osaksi länsimaista kulutuskulttuuria. Kulutuksen painopiste on siirtymäs-sä enenevissä määrin aineettomaan ...