"päivittäistavarakauppa" - Selaus asiasanan mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
Aineistot 1-8 / 8
-
Kahden päivittäistavarakaupan mobiilisovellusten käytettävyysanalyysi
(2018)
Pro gradu - tutkielmaKiire, vapaa-ajan väheneminen sekä vaivattomuuden tavoittelu luovat tarpeen arkea helpottaville työkaluille. Teknologian jatkuva kehitys takaa sen, että mobiilisovellusten tarjoamat palvelut tulevat kasvavassa määrin ... -
Kanta-asiakaskorttien hyödyntämisen eri tavat
(2006)
Pro gradu - tutkielmaTämän työn tarkoituksena oli selvittää kuinka kuluttajat hyödyntävät eri kaupparyhmien tarjoamia kanta-asiakaskortteja. Tarkoituksena oli muodostaa Plussa-, S-etu-, ja Ykkösbonus –korteille niiden käyttöprofiilit. Ensimmäisenä ... -
Kaupan oman tuotemerkin valintaan vaikuttavat tekijät - Case juomat
(2013)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman tarkoituksena on analysoida päivittäistavarakaupan omia tuotemerkkejä sekä kuluttajien ostokäyttäytymistä kaupan omissa tuotemerkeissä juomatuotekategoriassa. Tutkimuksen teoriarunko rakentuu ostoprosessin eri ... -
Ketjuliiketoiminnan asiakaslähtöisyyden lisääminen kauppakohtaisilla liikeideoilla : Keskon ja K-Supermarket-kauppiaiden kokemukset strategian implementoinnista ja strategisesta partneriin vaikuttamisesta
(08.04.2024)
Pro gradu -tutkielmaSuomessa päivittäiskaupantoimialalla näkyvä suuri trendi on yksilöllinen asiakaskäyttäytyminen. Toimiakseen asiakaslähtöisesti yritysten on kyettävä kehittämään markkinoinnillisia kyvykkyyksiä. Tässä Pro gradu -tutkielmassa ... -
"Maailman vastuullisin ruokakauppa" : Vastuullisuuden rakentamisen keinot K-ryhmän vastuullisuusuutisissa
(2022)
Pro gradu -tutkielmaVastuullisuusviestintä on kasvattanut suosiotaan, ja se on yhä enemmän osa yritysten toimintaa ja strategiaa. Vastuullisuudesta on muodostunut monille kuluttajille keskeinen arvo, jonka mukaan tehdään valintoja kauppojen ... -
Päivittäistavarakaupan hintamainonta - analyysi hintamainonnan muutoksista 1985-2005
(2006)
Pro gradu - tutkielmaTutkielmassa selvitetään, miten päivittäistavarakaupan hintamainonta on muuttunut vuodesta 1985 vuoteen 2005. Tarkoituksena on analysoida, onko kauppaketjujen mainonta yksipuolistumassa ja painottumassa ketjujohtoiseen ... -
Uudistunut lääkelaki Suomessa - Nikotiinikorvaushoitotuotteet apteekit vs. päivittäistavarakaupat
(2007)
Pro gradu - tutkielmaVuonna 2006 Suomen eduskunta teki merkittävän muutoksen lääkelakiin. Lääkelain muutos koski nikotiinikorvaushoitotuotteita, joiden myynti sallittiin apteekkien lisäksi myös päivittäistavarakaupoissa, huoltamoissa ja ... -
Yrityksen strateginen analyysi markkinoiden kasvattamisesta impulssikanavassa
(2008)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena on pohtia LU Suomen keksimarkkinoiden kasvatta-mista impulssikanavassa. Tarkoituksena on selvittää ne jakelukanavat, joissa LU:n tulee kilpailla ja millaisella strategialla. Tutkimuksen tavoitteeseen ...