Asiakassuhdejohtaminen: Asiakassuhteiden analysointi ja kehittäminen Case SOP-Metal Oy
Auronen, Teemu (2008)
Auronen, Teemu
2008
Kuvaus
Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Tämä tutkimus käsittelee asiakassuhteiden analysointia, kehittämistä ja johtamista. Sen tarkoituksena on analysoida ja tutkia tapaustutkimuksen avulla SOP-Metal Oy:n neljää asiakassuhdetta.
Tutkimuksen teoreettinen osuus perustuu erilaisiin näkökulmiin asiakas- ja toimitta-jasuhteiden luonteesta, sekä niiden kehityspoluista. Yritystenvälisiä suhteita tutkitaan Partnership Monitor työkalulla, jolla kahden yrityksen välisen suhteen kehittyneisyyttä ja haluttua tulevaisuuden tilaa voidaan arvioida.
Tutkimuksen tuloksena SOP-Metalille ja sen neljälle asiakkaalle määritellään suhteen nyky- ja tavoitetilat, sekä laaditaan konkreettisia toimenpiteitä suhteen kehittämiselle. Näitä toimenpiteitä ja kehitysvaiheita verrataan tutkimuksen teoreettiseen aineistoon.
Tutkimuksen teoreettinen osuus perustuu erilaisiin näkökulmiin asiakas- ja toimitta-jasuhteiden luonteesta, sekä niiden kehityspoluista. Yritystenvälisiä suhteita tutkitaan Partnership Monitor työkalulla, jolla kahden yrityksen välisen suhteen kehittyneisyyttä ja haluttua tulevaisuuden tilaa voidaan arvioida.
Tutkimuksen tuloksena SOP-Metalille ja sen neljälle asiakkaalle määritellään suhteen nyky- ja tavoitetilat, sekä laaditaan konkreettisia toimenpiteitä suhteen kehittämiselle. Näitä toimenpiteitä ja kehitysvaiheita verrataan tutkimuksen teoreettiseen aineistoon.