Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tapahtumamarkkinoinnin kehittäminen, Case: Vaasan Sport

Kauppi, Peter (2008)

 
Katso/Avaa
osuva_2906.pdf (725.7Kb)
Lataukset: 


Kauppi, Peter
2008
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli analysoida Vaasan Sportin ottelutapahtuman markkinointia ja toimivuutta. Tarkoituksena oli löytää ottelutapahtumakokonaisuudesta kehityskohteita, jotka luovat katsojille lisäarvoa ja ovat siten kannattavia toimenpiteitä organisaatiolle. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena ottelutapahtuman markkinoijan näkökulmasta.

Ensimmäisenä tavoitteena oli kuvata, että minkälaisen markkinoinnillisen tapahtumakokonaisuuden ottelu tarjoaa ja mitä tähän kokonaisuuteen kuuluu. Toisena tavoitteena oli analysoida, että miten ottelutapahtuman teoreettinen viitekehys toimii käytännössä Vaasan Hockey Sportin ottelutapahtumassa; miten ottelutapahtumaa markkinoidaan ja mitä tapahtumakokonaisuus pitää sisällään. Kolmantena tavoitteena oli analysoida tuloksia ja kehittää niiden kautta ottelutapahtumakokonaisuutta ja uusia markkinointikeinoja. Tavoitteiden asettamisessa ja arvioinnissa nostettiin esille niitä asioita, jotka katsotaan tärkeäksi ottelutapahtumaa ajatellen.

Empiirinen tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena tammikuussa 2007 Vaasan Sportin kotiottelussa. Tuloksia analysoitiin pääsääntöisesti kolmen eri katsojaryhmän osalta; satunnaiskatsojien, aktiivikatsojien ja fanien. Katsojaryhmissä oli havaittavissa eroja sitoutumisessa Vaasan Sportiin sekä ottelutapahtuman kulutuksessa. Kehityskohteeksi nousi katsojien sitouttaminen markkinoinnin eri keinoilla. Tähän päästään pienentämällä katsojien ja joukkueen välistä rajapintaa.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt [6298]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste