Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Integrating Terminological Methods into Special Language Teaching : A Case Study in Finland

Guedra, Hamid; Nuopponen, Anita (2020-12-31)

 
Katso/Avaa
Artikkeli (719.3Kb)
Lataukset: 

URI
https://vakki.net/wp-content/uploads/2021/01/VAKKI2020_GuedraNuopponen_korjattuPDF.pdf

Guedra, Hamid
Nuopponen, Anita
Editori(t)
Hirsto, Heidi
Enell-Nilsson, Mona
Kauppinen-Räisänen, Hannele
Keng, Nicole
VAKKI ry
31.12.2020
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202102013345

Kuvaus

vertaisarvioitu
© 2020 VAKKI ry and the authors
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten korkeakoulutasoista ammattienglannin (English for Special Purposes, ESP) opetusta voidaan kehittää integroimalla terminologisia menetelmiä osaksi opetusta ja oppimistehtäviä. Tutkimus toteutettiin toimintatutkimuksena neljällä liiketalouden ja matkailun alan ammattienglannin opintojaksolla Lahden ammattikorkeakoulussa. Niitä varten laadittiin terminologisia menetelmiä englanniksi käsittelevä luentoaineisto ja oppimistehtävä. Opiskelijat laativat englanniksi kurssien aiheisiin liittyviä käsitejärjestelmiä kuvaavia graafisia esityksiä (satelliittimalleja) ja käsitteiden määritelmiä. Tulokset osoittivat, että opiskelijat osasivat soveltaa menetelmiä ja yhdistivät näin alan tietouden omaksumisen alan sanaston omaksumiseen. Toisaalta tutkimuksessa ilmeni kehittämiskohteita, mikä näkyi myös opiskelijoiden vastauksissa kyselyyn, jolla selvitettiin heidän näkemyksiään luentoaineistosta, oppimistehtävästä ja sovelletuista terminologisista menetelmistä. Opettajan tukea tarvittiin menetelmiin perehdyttäessä ja niitä sovellettaessa. Kun terminologisia menetelmiä sovelletaan ammattikielen opetuksen kontekstissa, opettajan tehtävä on sanaston ja sisältöjen välittämisen sijaan ohjata terminologisten menetelmien käyttöä. Opiskelijalle vastaavasti annetaan tilaa ottaa oman erikoisalansa asiantuntijan rooli.
Kokoelmat
  • Artikkelit [1554]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste