Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How the Discourse of Urban Smart Mobility Portrays the Role of Automobility after 'The End of Car Ownership'

Lanamäki, Arto (2021-01-05)

 
Tweet refworks
 
Katso/Avaa
Artikkeli (700.7Kb)
Lataukset: 

URI
http://hdl.handle.net/10125/70836

Lanamäki, Arto
University of Hawai'i at Manoa
05.01.2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202101071182

Kuvaus

vertaisarvioitu
© the Authors, 2021
Tiivistelmä
The slogan “the end of car ownership” (TEoCO) occurs regularly in the discourse of urban smart mobility. In this article, I examine TEoCO as a micronarrative used for agenda framing purposes. I situate the discourse within the theory of urban fabrics, to argue how cities need to fight car dependence. The TEoCO slogan appears as a seemingly powerful policy and marketing device. The slogan establishes private car use – and the negative externalities of automobility – as the baseline comparison for new digital mobility services. Urban smart mobility’s promise to eradicate car ownership but not cars per se may be a reinforcement of car dependence. Smart mobility cannot relieve cities from car dependence, because the most lucrative business opportunities in mobility reside in automobility.
Kokoelmat
  • Artikkelit [847]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste