Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teaching public administrators and leaders to handle complexity

Raisio, Harri; Puustinen, Alisa; Vartiainen, Pirkko; Lindell, Juha; Ollila, Seija (2018)

 
Katso/Avaa
artikkeli (312.0Kb)
Lataukset: 

URI
http://dx.doi.org/10.20377/cgn-54

Raisio, Harri
Puustinen, Alisa
Vartiainen, Pirkko
Lindell, Juha
Ollila, Seija
University of Bamberg Press
2018
doi:10.20377/cgn-54
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202001081560

Kuvaus

vertaisarvioitu
Tiivistelmä
Understanding and working under complexity has become ‘the new normal’ in public administration. Hence complexity must also be integrated into teaching and training of public administrators, not only in higher education but also in in-service training and educating wider society. This can be done by combining the ongoing research agenda into courses and teaching methods. This article describes the integration of complexity thinking and teaching in one university, both by giving examples on the courses and methods applied, student feedback received and by anticipating future developments. Finally, practical advice for teachers of complexity is given.
Kokoelmat
  • Artikkelit [3180]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste