Verkkopalvelun käytettävyyden testaus, case: Lippupalvelu Oy

Pro gradu - tutkielma 
Tässä tietueessa ei ole tiedostoja, ainoastaan metadata.

Pysyvä osoite

Kuvaus

Kokotekstiversiota ei ole saatavissa.
Käytettävyystestit ovat ainoa todellinen mittaustapa, jolla verkkopalvelun käytettävyys voidaan todeta. Käytettävyystesteillä saadaan paljon helppokäyttöisempiä verkkopalveluja, joka on selvä kilpailuetu verkossa toimiville yrityksille. Tässä tutkimuksessa oli tarkoitus selvittää käytettävyystestein, miten Lippupalvelu Oy:n verkkopalvelu toimii tyypillisen käyttäjän näkökulmasta. Tutkimus rajattiin koskemaan verkkopalvelun käytettävyyttä termien, navigoinnin, hakutoiminnon, rekisteröinnin, sisäänkirjautumisen ja tilauksen suhteen. Lisäksi tarkasteltiin graafista ulkoasua, selkeyttä ja yhtenäisyyttä sekä käyttäjäystävällisyyttä. Tutkimuksen case- yrityksenä oli Lippupalvelu Oy. Tutkimuksen tutkimusote oli teoreettis- empiirinen. Tutkimusosassa testattiin Lippupalvelu Oy:n verkkopalvelua käytettävyystestein ja sillä kerättiin kvalitatiivista tietoa. Tutkimukseen valittiin 3 testihenkilöä, jotka edustivat eri sukupuolta, koulutustaustaa ja ikäjakaumaa.

URI

DOI

Emojulkaisu

ISBN

ISSN

Aihealue

OKM-julkaisutyyppi