Digitaalinen propaganda : hajauttavaa, osallistavaa ja strategista

ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry
Kirjan osa
vertaisarvioitu
Osuva_Pelevina_2025.pdf
Lopullinen julkaistu versio - 241.06 KB

Kuvaus

© 2025 kirjoittajat.
Propaganda on tehnyt näyttävän paluun digitaalisessa mediaympäristössä. Nykyaikainen digitaalinen propaganda on usein muodoltaan hajautettua ja osallistavaa, eli siihen voivat osallistua tavalliset somekäyttäjät kotisohviltaan. Propaganda on edelleen myös strategista ja tavoitteellista, orgaanisen oloisten kampanjoiden taustalla voi olla vuosien huolellista suunnittelua. Tässä artikkelissa tarkastellaan digiajan propagandaoperaatioita, joihin osallistuvat perinteisten valtiotoimijoiden ohella esimerkiksi somevaikuttajat, järjestöt ja media.

Emojulkaisu

Strateginen viestintä

ISBN

978-952-65488-8-3

ISSN

2490-0923
2343-4090

Aihealue

Sarja

ProComma academic|12

OKM-julkaisutyyppi

A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa