Kumppanuussuhteen nyky- ja tavoitetilan analysointi elintarvikealalla

Pro gradu - tutkielma 
Ladataan...
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.

Pysyvä osoite

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Yhteistyön lähtökohtana ovat yritysten kahdenväliset suhteet, niiden rakentuminen ja onnistuminen. Organisaatiolle on tärkeää tunnistaa omien kumppanuussuhteiden tila ja tarkoitus, jotta se pystyy suunnitelmallisesti rakentamaan oman kumppanuusstrategiansa. Tämän tutkimuksen tavoitteena on määritellä yritysten yhteistyösuhteen nyky- ja tavoitetila. Tutkimuskohteena on Alfa Oyj:n ja Beeta Oy:n välinen yhteistyö. Yritysten nimet on muutettu, koska tutkielma sisältää yritysten luottamuksellista aineistoa. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostuu kahdenvälisten suhteiden tutkimisen ympärille. Lisäksi käsitellään verkostoitumisen sekä kumppanuuden teorioita yleisemmällä tasolla. Tutkimus perustuu Partnership Monitor – lähestymistapaan, joka jakaa kumppanuuden elementit neljään eri tarkastelutapaan. Tutkimuksen tuloksena saatiin analyysi kumppanuussuhteen nyky- ja tavoitetilasta. Molemmilla osapuolilla oli hyvin yhtenäiset käsitykset suhteen nykytilasta ja siitä mihin sitä halutaan ohjata.

URI

DOI

Emojulkaisu

ISBN

ISSN

Aihealue

OKM-julkaisutyyppi