A Study on Variables, Technology Facilitators and Measures of Value Co-creation for Management
Gopalan, Balaji (2019-05-24)
Gopalan, Balaji
Vaasan yliopisto
24.05.2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-476-849-8
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-476-849-8
Kuvaus
vertaisarvioitu
Tiivistelmä
Value co-creation in this research is to comprehend what facilitates internal or external customers in pursuing creative, inclusive and intellectual interactions. This research consists of two studies. Study I seeks to determine which variables, technology facilitators and measures of value co-creation appear in the literature using a systematic literature study. Study II is an empirical study that uses the results of Study I and evaluates how the co-creation of value is utilized by 135 industry respondents in India.
The main theoretical contribution of this quantitative research is that intellectual, social and economic motivation facilitates value co-creation process, and impacts on the 25 outcomes of value co-creation.
The empirical study suggests that the potential of value co-creation has not been fully utilized in the companies. Companies need to conduct an audit as to what extent they have implemented value co-creation in order to promote innovations in products and services and further conceive a plan of action based on the results. Tämä tutkimus ymmärtää arvoa luovan yhteiskehittämisen sellaisena toimintana, joka pyrkii sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa tehtävään luovaan, kokonaisvaltaiseen ja älylliseen vuorovaikutukseen. Tutkimus koostuu kahdesta osasta. Systemaattisen kirjallisuustutkimuksen avulla selvitetään, mitkä muuttujat ja teknologiat edistävät arvoa luovaa yhteiskehittämistä ja mitä hyötyä arvoa luovasta yhteiskehittämisestä on. Empiirinen tutkimus hyödyntää kirjallisuuden tuloksia arvioidessaan, kuinka arvoa luova yhteiskehittäminen toteutuu 135 teollisuudessa työskentelevän, intialaisen vastaajan mukaan.
Määrällisen tutkimuksen päätuloksen mukaan älyllinen vuorovaikutus-, yhteistyö- ja taloudellinen motivaatio edesauttavat arvoa luovan yhteiskehittämisen prosessia ja edistävät arvoa luovan yhteiskehittämisen 25 hyödyn toteutumista.
Empiirinen tutkimus antaa viitteitä siitä, etteivät yritykset täysimääräisesti hyödynnä arvoa luovan yhteiskehittämisen mahdollisuuksia. Yritysten tulisi auditoida nykyinen tuote- ja palveluinnovaatioihin pyrkivä yhteiskehittämisen tapa ja tulosten pohjalta suunnitella toimenpiteet.
The main theoretical contribution of this quantitative research is that intellectual, social and economic motivation facilitates value co-creation process, and impacts on the 25 outcomes of value co-creation.
The empirical study suggests that the potential of value co-creation has not been fully utilized in the companies. Companies need to conduct an audit as to what extent they have implemented value co-creation in order to promote innovations in products and services and further conceive a plan of action based on the results.
Määrällisen tutkimuksen päätuloksen mukaan älyllinen vuorovaikutus-, yhteistyö- ja taloudellinen motivaatio edesauttavat arvoa luovan yhteiskehittämisen prosessia ja edistävät arvoa luovan yhteiskehittämisen 25 hyödyn toteutumista.
Empiirinen tutkimus antaa viitteitä siitä, etteivät yritykset täysimääräisesti hyödynnä arvoa luovan yhteiskehittämisen mahdollisuuksia. Yritysten tulisi auditoida nykyinen tuote- ja palveluinnovaatioihin pyrkivä yhteiskehittämisen tapa ja tulosten pohjalta suunnitella toimenpiteet.
Kokoelmat
- Väitöskirjat [501]