Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Online Representation of the Self – Self-Branding in Four Fitness Blogs

Tarkkanen, Annika (2015)

 
Katso/Avaa
osuva_6156.pdf (649.3Kb)
Lataukset: 


Tarkkanen, Annika
2015
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Itsebrändäyksestä on muodostunut tärkeä käsite sosiaalisen median sivustojen käyttäjille, sillä kommunikoinnin lisäksi näiden sivustojen käyttöön liittyy vahvasti ajatus oman identiteetin jakamisesta muiden kanssa. Yksittäiset promootion edistämisen keinot muodostavat yhdessä aktiivisen identiteetin jakamisen kanssa brändin, joten sivustojen käyttäjä kokee itsensä kokonaisvaltaisesti ikään kuin markkinoitavana tuotteena.

Pro gradu -tutkielmassa tarkastellaan neljän fitness -aiheisiin keskittyvän henkilön blogeja itsebrändäyksen näkökulmasta. Materiaalina käytetyt kirjoittajat ja heidän bloginsa ovat Blair Morrison (anywherefit), Davey Wavey (Daveywaveyfitness), Jess Underhill (Fit Chick in the City) ja Faya Nilsson (Fitness on Toast). Julkaisut ovat aikaväliltä 01.01.2013–15.01.2013, ja yhteensä tarkastelussa oli 27 erillistä julkaisua. Sekä tyypillisiä itsebrändäyksen keinoja että fitness -identiteetin rakentamista on tarkasteltu itsebrändäyksen toimintatapojen (erityisesti Trammell & Keshelashvili ja Kortesuo) ja sosiaalisesti rakentuneen identiteetin ja vartaloon liittyvien normien kautta (Wright ym.).

Bloggaajat esiintyivät ensisijaisesti ammattilaisina, mikä määritteli vahvimmin heidän identiteettinsä blogeissa. Tärkeimmät itsebrändäyksen keinot olivat fyysisten ominaisuuksien korostaminen ja lukijoiden suora puhuttelu. Wavey esiintyi suosittuna sosiaalisen median guruna, mutta julkaisuista puuttui lähes kokonaan henkilökohtainen kuvailu. Morrison ja Underhill käyttivät useita promootion edistämisen keinoja ja yhdistivät henkilökohtaiset kokemuksensa blogissa. Nilsson oli blogissaan erityisesti sosiaalisen normin ilmentäjä, sillä hänen huoliteltu ulkonäkönsä oli blogissa vahvasti esillä.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt [6582]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste