The benefits of social media marketing in creating brand awareness of born global companies
Juopperi, Lasse (2025-03-05)
Juopperi, Lasse
05.03.2025
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025030516096
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025030516096
Tiivistelmä
The aim of this thesis is to find out what benefits social media marketing has in creating brand awareness for born global companies. The framework of the work is the resource-based view (RBV), in which the company's resources are divided into tangible and intangible resources. Born global companies refer to young companies that seek to expand into international markets soon after their incorporation close to their incorporation without having a presence in the domestic market. Social media platforms are considered to be social networking sites, instant messaging services, micro and macro blogging platforms. In social media, companies are able to market themselves and their products extensively.
Based on this literature review, it appears that the benefits of social media marketing have been studied very little before from the perspective of creating brand awareness for born global companies, so the study is relevant.
In addition, the literature review shows that born global companies are resource-poor. They usually lack material resources, such as capital. Born global companies should use intangible resources, such as innovation, to make up for gaps in material resources, in which case they should use intangible resources, such as innovation, to improve areas of missing physical resources. This is helped by several different things, some of which are discussed in the thesis.
Born global companies are able to create brand awareness through social media marketing. Social media marketing has a lot of benefits in creating brand awareness for born global companies. For example, with the help of social media marketing, born global companies are able to reach a large number of potential new customers in a cost-effective way. In addition to social media marketing, social media users have an impact on how brand awareness can be created among them. Born global companies must know how to use the benefits of social media marketing, which, when used in the right way, can enhance the creation of brand awareness for born global companies. Tämän tutkielman tavoitteena on selvittää, mitä hyötyä sosiaalisen median markkinoinnista on bränditietoisuuden luomisessa born global yrityksille. Työn viitekehyksenä toimii resurssipohjainen näkemys (RBV) jossa yrityksen resurssit jaettaan materiaalisiin (tangible) ja aineettomiin (intangible) resursseihin. Born global yrityksillä tarkoitetaan nuoria yrityksiä, jotka pyrkivät laajentumaan kansainvälisille markkinoille pian perustamisensa jälkeen lähellä perustamistaan ilman että ne ovat läsnä kotimaan markkinoilla. Sosiaalisen median alustoina pidetään sosiaalisen verkostoitumisen sivustoja, pikaviestintäpalveluita, mikro- ja makroblogialustoja. Sosiaalisessa mediassa yritykset pystyvät markkinoimaan laajasti itseään ja tuotteitaan.
Tämän kirjallisuuskatsauksen perusteella ilmenee, että sosiaalisen median markkinoinnin hyötyjä on aiemmin tutkittu hyvin vähän aiemmin tutkittu born global yritysten bränditietoisuuden luomisen näkökulmasta, joten tutkimus on relevantti.
Lisäksi kirjallisuuskatsaus osoittaa, että born global yritykset ovat resurssiköyhiä. Yleensä niiltä puuttuu materiaalisia resursseja, kuten pääomaa. Born global yritysten kannattaa käyttää aineettomia resursseja, kuten innovatiivisuutta, korvaamaan materiaaliresurssien puutteita, jolloin niiden on kannattaa käyttää aineettomia resursseja, kuten innovatiivisuutta, parantaakseen puuttuvien fyysisten resurssien osa-alueita. Tähän auttavat useat eri asiat, joista muutamaa käsitellään työssä.
Born global yritykset pystyvät luomaan bränditietoisuutta sosiaalisen median markkinoinnilla. Sosiaalisen median markkinoinnilla on paljon hyötyjä bränditietoisuuden luomisessa born global yrityksille. Esimerkiksi sosiaalisen median markkinoinnin avulla born global yritykset pystyvät tavoittamaan nykypäivänä suuren määrän mahdollisia uusia asiakkaita kustannustehokkaasti. Sosiaalisen median markkinoinnin lisäksi sosiaalisen median käyttäjillä on vaikutusta siihen, miten bränditietoisuutta voidaan luoda heidän keskuudessaan. Born global yritysten on osattava käyttää sosiaalisen median markkinoinnin hyötyjä, jotka voivat oikealla tavalla käytettynä tehostaa born global yrityksien bränditietoisuuden luomista.
Based on this literature review, it appears that the benefits of social media marketing have been studied very little before from the perspective of creating brand awareness for born global companies, so the study is relevant.
In addition, the literature review shows that born global companies are resource-poor. They usually lack material resources, such as capital. Born global companies should use intangible resources, such as innovation, to make up for gaps in material resources, in which case they should use intangible resources, such as innovation, to improve areas of missing physical resources. This is helped by several different things, some of which are discussed in the thesis.
Born global companies are able to create brand awareness through social media marketing. Social media marketing has a lot of benefits in creating brand awareness for born global companies. For example, with the help of social media marketing, born global companies are able to reach a large number of potential new customers in a cost-effective way. In addition to social media marketing, social media users have an impact on how brand awareness can be created among them. Born global companies must know how to use the benefits of social media marketing, which, when used in the right way, can enhance the creation of brand awareness for born global companies.
Tämän kirjallisuuskatsauksen perusteella ilmenee, että sosiaalisen median markkinoinnin hyötyjä on aiemmin tutkittu hyvin vähän aiemmin tutkittu born global yritysten bränditietoisuuden luomisen näkökulmasta, joten tutkimus on relevantti.
Lisäksi kirjallisuuskatsaus osoittaa, että born global yritykset ovat resurssiköyhiä. Yleensä niiltä puuttuu materiaalisia resursseja, kuten pääomaa. Born global yritysten kannattaa käyttää aineettomia resursseja, kuten innovatiivisuutta, korvaamaan materiaaliresurssien puutteita, jolloin niiden on kannattaa käyttää aineettomia resursseja, kuten innovatiivisuutta, parantaakseen puuttuvien fyysisten resurssien osa-alueita. Tähän auttavat useat eri asiat, joista muutamaa käsitellään työssä.
Born global yritykset pystyvät luomaan bränditietoisuutta sosiaalisen median markkinoinnilla. Sosiaalisen median markkinoinnilla on paljon hyötyjä bränditietoisuuden luomisessa born global yrityksille. Esimerkiksi sosiaalisen median markkinoinnin avulla born global yritykset pystyvät tavoittamaan nykypäivänä suuren määrän mahdollisia uusia asiakkaita kustannustehokkaasti. Sosiaalisen median markkinoinnin lisäksi sosiaalisen median käyttäjillä on vaikutusta siihen, miten bränditietoisuutta voidaan luoda heidän keskuudessaan. Born global yritysten on osattava käyttää sosiaalisen median markkinoinnin hyötyjä, jotka voivat oikealla tavalla käytettynä tehostaa born global yrityksien bränditietoisuuden luomista.