Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Väitöskirjat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Väitöskirjat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The integration of social media and marketing strategy : tactics, strategy, and culture

Li, Fang Fang (2022-04-28)

 
Katso/Avaa
978-952-395-020-7.pdf (3.864Mb)
Lataukset: 


Li, Fang Fang
Vaasan yliopisto
28.04.2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-395-020-7

Kuvaus

vertaisarvioitu
Tiivistelmä
Sosiaalisesta mediasta on tullut lupaava markkinointiväline. Suosiosta huolimatta sosiaalisen median sisällyttäminen yritysten markkinointistrategioihin on jatkuva haaste erityisesti kansainvälisille yrityksille, jotka käyttävät sosiaalista mediaa markkinoinnissaan globaaleilla markkinoilla. Tässä väitöskirjassa lisätään ymmärrystä sosiaalisen median ja markkinointistrategian integroinnista ja sosiaalisen median soveltamisesta kansainväliseen markkinointiin. Tavoitteena on vastata tutkimuskysymyksiin: Mitkä ovat sosiaalisen median vaikutukset markkinointiin ja miten sitä voidaan hyödyntää ja hallita strategisesti erityisesti kansainvälisessä markkinointiympäristössä? Tutkimus perustuu resurssipohjaiseen näkemykseen, dynaamisten kyvykkyyksien lähestymistapaan ja asiakkaan sitoutumisen teoriaan. Väitöskirja koostuu neljästä artikkelista ja soveltaa sekä kvalitatiivisia että kvantitatiivisia tutkimusasetelmia.

Tutkimus osoittaa kattavan kirjallisuuskatsauksen (327 artikkelia) avulla, että sosiaalinen media muuttaa radikaalisti keskeisiä markkinointitoimintoja, kuten myyntiä, viestintää ja asiakassuhteiden hallintaa. Tutkimuksessa käsitteellistetään sosiaalisen median markkinointistrategia (SMMS) ja yksilöidään neljä SMMS:ää: sosiaalisen median kaupankäynnin strategia, sisältöstrategia, seurantastrategia ja asiakkuudenhallinnan strategia. Tutkimuksessa ehdotetaan, että asiakkaiden sitoutumista voidaan pitää toivottavana markkinoinnin suorituskyvyn mittarina, koska se kuvastaa yhteyksien ja vuorovaikutuksen tulosta sosiaalisessa mediassa. Kulttuurinen arvo vaikuttaa suuresti yritysten SMMS-kehitysprosessiin sekä kuluttajien asenteisiin ja vuorovaikutukseen sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksessa ehdotetaankin, että yritykset käyttäisivät sosiaalista mediaa strategisemmin ja ymmärtäisivät sen kulttuurisidonnaisuudet. Tutkimus antaa mittavan teoreettisen panoksen eri tutkimusaloille ja tarjoaa hyödyllistä tietoa yrityksille sosiaalisen median markkinoinnin johtamiseen.
 
Kokoelmat
  • Väitöskirjat [520]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste