Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Does corporate social responsibility impact firms' innovation capacity? The indirect link between environmental & social governance implementation and innovation performance

Broadstock, David C.; Matousek, Roman; Meyer, Martin; Tzeremes, Nickolaos G. (2020-10-01)

 
Katso/Avaa
Artikkeli (955.0Kb)
Huom!
Tiedosto avautuu julkiseksi:
: 01.10.2023
URI
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.07.014

Broadstock, David C.
Matousek, Roman
Meyer, Martin
Tzeremes, Nickolaos G.
Elsevier
01.10.2020
doi:10.1016/j.jbusres.2019.07.014
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202102164944

Kuvaus

vertaisarvioitu
©2020 Elsevier. This manuscript version is made available under the Creative Commons Attribution–NonCommercial–NoDerivatives 4.0 International (CC BY–NC–ND 4.0) license, https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Tiivistelmä
Firms' choices on corporate social responsibility (CSR) and environmental, social and governance (ESG) implementation strategies can arguably have a positive impact on their value and performance. This “doing well by doing good” view remains debated in the literature. Our study contributes to this debate by investigating the impact of firms' engagement in ESG policies on their innovation capacity levels. More specifically, we apply a nonparametric frontier analysis framework to a sample of 320 Japanese firms over the period 2008–2016. Our study provides evidence of a nonlinear relationship between ESG policy adoption and firms' innovation capacity. In other words, our findings are consistent with a process of “indirect value-creation” under which firms' CSR/ESG policy adoption initially enhances their ability to pursue innovation activities and, then, eventually affects positively their value creation and financial/operational performance.
Kokoelmat
  • Artikkelit [1614]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Social media and crisis communication: A case study on Germanwings' and Lufthansa's use of social media in crisis communication 

    Lahti, Elsi (2015)
    Pro gradu - tutkielma 
    Social media has become an integral part of communication, both among the public and organisations. Traditional theories on crisis communication are challenged by the emergence of social media and the active participation ...
  • Social Media Marketing in Small Businesses Case: Social Media Marketing Approaches of a small company in Netherlands. 

    Nguyen, My (2012)
    Pro gradu - tutkielma 
    The main aims of this study are to understand what called social media, social media marketing and how small businesses nowadays are doing with this. This research is going to discover social media marketing (objectives, ...
  • Performance of Socially Responsible Investment Funds and Impact of Social Preferences 

    Kaskinen, Oskari (2021)
    Kandidaatintutkielma
    Yhteiskuntavastuullinen sijoittaminen eli SRI on kasvattanut suosiotaan sijoitusmaailmassa. Yksilöt ja yhteisöt ovat tulleet tietoisiksi kulutus- ja sijoituspäätöstensä vaikutuksista ilmastoon ja yhteiskuntaan. Ympäristötietoisuus ...
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste