Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cryptomarkets Gamified : What Can We Learn by Playing CryptoKitties?

Serada, Alesja (2020)

 
Katso/Avaa
Artikkeli (1.471Mb)
Lataukset: 

URI
http://www.digra.org/wp-content/uploads/digital-library/DiGRA_2020_paper_201.pdf

Serada, Alesja
Digra
2020
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020102085734

Kuvaus

vertaisarvioitu
© 2020 Authors & Digital Games Research Association DiGRA. Personal and educational classroom use of this paper is allowed, commercial use requires specific permission from the author.
Tiivistelmä
This paper presents an analysis of CryptoKitties (Axiom Zen 2017) as an educational tool for blockchain adoption. The focus is placed on the official agenda of the game, presented in its white paper (“White Pa-Purr”) and the user guide. I compare statements of the game's developers to the actual practice of playing CryptoKitties for a year. Although gamification of blockchain technologies may have been successful on a broader level of service marketing, the game itself does not make cryptocurrency-based services more accessible to the audience previously unfamiliar with blockchain. However, I conclude that it can launch a longer independent exploration of crypto markets, a potentially transformative experience for the player.
Kokoelmat
  • Artikkelit [3158]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste