Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Innovation and experiential knowledge in firm exports : applying the initial U-Model

Geldres-Weiss, Valeska V.; Uribe-Bórquez, Claudina T.; Coudounaris, Dafnis T.; Monreal-Pérez, Joaquín (2016-11-01)

 
Tweet refworks
 
Katso/Avaa
article (235.1Kb)
Lataukset: 

URI
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.04.083

Geldres-Weiss, Valeska V.
Uribe-Bórquez, Claudina T.
Coudounaris, Dafnis T.
Monreal-Pérez, Joaquín
Elsevier
01.11.2016
doi:10.1016/j.jbusres.2016.04.083
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020072747633

Kuvaus

vertaisarvioitu
©2016 The Authors. Published by Elsevier Inc. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/.
Tiivistelmä
Focusing on firm export activity as an important field within international business, this study corroborates the importance of experiential knowledge as the initial Uppsala model predicts. The model builds on the belief that experiential knowledge minimizes the risk and uncertainty of export operations. Additionally, the article examines a firm's capacity to widen this knowledge through its dynamic capacities, honing in on a firm's learning function. Thus, this article analyzes the role of innovation in exporting by investigating export product innovation and export market innovation, both strategic activities that allow experiential knowledge acquisition. The article uses a firm-level official dataset from a small developing country, Chile, examining data from 2006 to 2011. The results indicate, firstly, that experiential knowledge resulting from exporting to different and geographically distant markets increases the firm's export activity. Secondly, such export market innovation takes precedence over export product innovation.
Kokoelmat
  • Artikkelit [834]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste