Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sources of distrust : airbnb guests' perspectives

Sthapit, Erose; Björk, Peter (2019-07-01)

 
Katso/Avaa
article (463.1Kb)
Lataukset: 

URI
https://doi.org/10.1016/j.tmp.2019.05.009

Sthapit, Erose
Björk, Peter
Elsevier
01.07.2019
doi:10.1016/j.tmp.2019.05.009
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202002256462

Kuvaus

vertaisarvioitu
Tiivistelmä
The present study explores sources of distrust in the Airbnb context. The study focuses on Airbnb customers'negative reviews posted in English on Trustpilot's website. The search for posts was employed with the keyword‘trust’tofind online narratives from customers who had negative experiences of trust with Airbnb. Of the 2733online reviews screened, the study concentrated on 216 negative reviews. The data analysis followed thegrounded theory approach, which resulted in two themes that reflect the sources of distrust: Airbnb's poorcustomer service and the hosts' unpleasant behaviour. The managerial implications are that Airbnb should investadditional resources into minimising customers' negative experiences by focusing on trust-based relationshipsand maintaining quality in its core service elements. When customers report their complaints, their concernsshould be addressed with prompt apologies, positive actions, and a willingness to compensate these customers toneutralise their distrust in the company
Kokoelmat
  • Artikkelit [2209]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste