Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Innovative growth : the role of market power and negative selection

Piekkola, Hannu; Rahko, Jaana (2019-09-08)

 
Katso/Avaa
article (1020.Kb)
Lataukset: 

URI
https://doi.org/10.1080/10438599.2019.1655878

Piekkola, Hannu
Rahko, Jaana
Taylor & Francis
08.09.2019
doi:10.1080/10438599.2019.1655878
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202002185691

Kuvaus

vertaisarvioitu
Tiivistelmä
This paper relies on register-based statistical data from Finland to measure broad research and development (R&D), organizational capital (OC) and information and communication technology (ICT) investments as innovation inputs in addition to formal survey-based R&D and CIS survey data on innovations. The linked panel data are appropriate for a comparison of low-market-share (small) and large-market-share (large) firms. We analyze the productivity growth and profitability of Finnish firms with varying market power. In contrast to high-market-share firms, low-market-share firms are characterized by low profit derived from new innovations. This study suggests that in addition to imitative growth, a ‘negative selection mechanism’ explains the high productivity growth relative to the low profits.
Kokoelmat
  • Artikkelit [1566]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste