Hae
Aineistot 1-10 / 33
Rokottaako vai eikö rokottaa? Retoriikka ja asiantuntijuus HPV-rokotteeseen liittyvässä kirjoittelussa
(2014)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää, millaista retoriikkaa ja asiantuntijuuden retoriikkaa käytettiin Suomessa HPV-rokotetta käsitelleissä artikkeleissa syksyllä 2013. Tutkielman hypoteesi on, että sekä ...
Mainosten matkapuhelin suomalaisen arvomaailman muutosten ilmentäjänä 1985–1999
(2002)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimus käsittelee matkapuhelinmainosten arvomaailman muutoksia vuosina 1985–1999. Viitekehyksenä on retorinen analyysi ja retoristen keinojen käyttö mainonnassa sekä arvojen luokittelu ja arvojen muutosmekanismit ...
Mainonta piilosilla –Piilomainonta ja sen vakuuttamiskeinot Helmi-verkkosivustolla
(2010)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena oli paljastaa MTV3.fi-verkkopalvelun Helmi-verkkosivuston artikkeleiden piilomainonnallinen luonne tutkimalla artikkeleiden vakuuttamiskeinoja. Helmi-verkkosivusto on kaupallinen ja viihteellinen ...
Retoriikka naistenlehtien parisuhdetta käsittelevissä teksteissä. Tarkastelussa eetos, paatos ja logos
(2008)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksessani tarkastelen naistenlehtien parisuhdetta käsittelevien tekstien retoriikkaa. Tavoitteenani on selvittää, millaisia retorisia vaikutuskeinoja käytetään naistenlehtien parisuhdetta käsittelevissä teksteissä ...
”Nurkassa istuu alaston nainen”. Retoriset dispositiot ja narratiivinen rakenne suomenkielisten kaupallisten naistenlehtien henkilöjutuissa
(2011)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää tyypillinen rakenne henkilöjutussa, joka on julkaistu nykyaikaisessa, suomenkielisessä kaupallisessa naistenlehdessä. Aineistoni koostuu yhdeksästä suomenkielisestä kaupallisesta ...
Vakuuttamiskeinot urheiluravinne-esitteissä
(2007)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millä keinoilla urheiluravinne-esitteissä pyritään saamaan lukija vakuuttuneeksi tuotteen laadusta ja sopivuudesta kuluttajalle. Selvitän, kenelle urheiluravinne-esitteiden argumentit ...
Rokotuskriittiset argumentaatiostrategiat terveysviestinnässä. Tarkastelussa keskustelu Rokotusinfon Facebook-sivulla
(2016)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia ovat rokotuksiin kriittisesti suhtautuvien argumentaatiostrategiat pääsääntöisesti rokotusmyönteisellä terveysviestinnän kentällä. Argumentaatiostrategialla tarkoitetaan tässä ...
Markkinointiesite suostuttelun välineenä kansainvälisissä yrityskaupoissa
(VAKKI ry, 2021-12-21)
- article
This article examines how shareholders opinions and actions are influenced in takeover bids through convincing and persuasive rhetoric. The focus of this article is on arguments and other rhetorical features used to make ...
Monialainen viestintä : puheesta peleihin
(Vaasan yliopisto, 2021-03-31)
- book
Tässä julkaisussa esitellään Vaasan yliopiston viestintätieteissä tehtävää tutkimusta. Teos on päivitetty versio vuoden 2018 valintakoeaineistosta, ja se on tarkoitettu Vaasan yliopiston viestintätieteiden uudeksi ...
Täyttävää härkäpapua ja vastuullista makkaraa. Tarkastelussa elintarvikeyritysten markkinointiretoriikka Twitterissä
(2019)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tässä tutkielmassa tarkastellaan lihatuotteita valmistavan Atrian ja kasvisproteiineihin erikoistuneen Verso Foodin markkinointiviestintää. Tavoitteena on selvittää, millaista retoriikkaa nämä yritykset käyttävät pyrkiessään ...