Hae
Aineistot 1-10 / 20
Funktionaalisten juomien merkitykset kuluttajille
(2010)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on ymmärtää, mitä funktionaaliset juomat merkitsevät kuluttajille. Tutkimusongelmaa lähestytään ensimmäisen tavoitteen kautta rakentamalla esiymmärrys kuluttajien suhtautumisesta ...
Kvalitatiivinen analyysi nuorten kahviin liittämistä mielikuvista
(2002)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän tutkielman tarkoituksena on paljastaa nuorten kahviin liittämiä merkityksiä. Tutkielmassa suoritettiin kaksi empiiristä tutkimusta. Tutkielman ensimmäinen tavoite on rakentaa ymmärrystä sille, miksi osa nuorista ei ...
Vastuullisen ruoan kuluttamisen merkityksellistyminen: Lisäarvoa eettisellä markkinoinnilla?
(2017)
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Eettisyys on noussut tärkeään asemaan kulutuksessa etenkin ilmaston ja muiden maapallon hyvinvointia koskevien muutosten myötä. Tässä tutkimuksessa keskityttiinkin eettisen ruoan kuluttamiseen ja siihen liitettäviin ...
Äidit lasten asialla – lapsiin kohdistuvan kulutuksen merkityksellisyys
(2016)
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Tämän pro gradu-tutkielman tarkoituksena on rakentaa ymmärrystä siitä, millaisia merkityksiä äidit liittävät lapsiinsa kohdistuvaan kuluttamiseen. Tarkastelun kohteena on se, millainen kulutuksellinen asema pienellä lapsella ...
Design-aarteita ja -klassikoita – Designhuonekalun merkityksellistyminen kodissa
(2010)
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on lisätä ymmärrystä siitä, minkälaisia arvoja ja merkityksiä designhuonekaluihin liitetään osana kodin sisustusta. Fenomenologis-hermeneuttiselle tieteenfilosofialle ominaisella ...
Luonnonkosmetiikan merkitykset
(2015)
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on luoda ymmärrystä, minkälaisia merkityksiä luonnonmukaisuus kosmetiikan kentässä saa. Aihe nähdään tutkimuksellisessa mielessä mielenkiintoisena, uuden ilmiön, luonnonmukaisuuden pyrkiessä ...
Mummonpöksyjä ja pitsiunelmia - Naisten alusvaatteiden merkitysmaailma
(2008)
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on selvittää, mitä alusvaatteet merkitsevät naisille. Tutkimusongelmaa lähestytään rakentamalla esiymmärrys vaatteiden kantamista merkityksistä. Tällöin tarkastellaan lähemmin ...
Tasapainon haaste henkilöbrändejä hyödyntävässä markkinoinnissa – Kalevala Korun ja Duudsoneiden yhteistyön suhteet, merkitykset ja tasapaino
(2015)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Kuuluisien henkilöbrändien hyödyntäminen yritysten ja tuotteiden markkinoinnissa on kasvanut vuosien mittaan räjähdysmäisesti. Julkisuuden henkilöt herättävät kuluttajissa vahvoja merkityksiä, mielikuvia ja assosiaatioita, ...
Ballerinoja ja piikkikorkoja – Naisten kenkien merkitysmaailma
(2009)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän Pro Gradu-tutkielman tarkoituksena on ymmärtää, miten kengät rakentava naisen tyyliä, eli miten kengät auttavat naista rakentamaan omaa ilmaisua itsestään, sosiaalisista normeista ja esteettisistä arvoista. Tutkimus ...
Makeisten kokeminen terveys- ja nautinto-orientoituneiden kuluttajien keskuudessa: Nuoret naiset halun, syyllisyyden ja kontrollin ristiaallokossa.
(2010)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tämän tutkielman tarkoituksena on tuottaa ymmärrystä siitä, miten eri tavoin motivoituneet kuluttajat kokevat makeisten valitsemisen, ostamisen ja syömisen. Ensimmäisenä tavoitteena on kuvata ja analysoida kuluttajan ruokaan ...