Hae
Aineistot 1-10 / 13
Tuotetyypin ja kansallisen kulttuurin vaikutus mainonnan informaatiosisällön määrään ja tyyppiin
(2004)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman tavoitteena on tarkastella tuotetyypin ja kulttuurierojen vaikutusta mainonnan informaatiosisältöön. Tutkielmassa vertaillaan suomalaista ja ruotsalaista aikakauslehtimainontaa. Tutkimusongelma on: ”Miten ...
Kulttuuristen arvojen välittyminen mainonnassa -sisällönanalyysi saksalaisesta ja suomalaisesta lehtimainonnasta
(2008)
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Tutkielman päätavoitteena oli selvittää mainosapellien avulla, heijastuvatko kohdemaan kulttuuriset arvot valituissa lehtimainoksissa. Tutkimuskohteena oli saksalainen ja suomalainen aikakauslehtien mainonta.
Tutkielman ...
Taidemuseon elämyksellinen kuluttaminen
(2006)
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Tutkielmassa kuljetaan taidemuseokäyntien synnyttämien elämysten jäljillä. Museokäyntiä tarkastellaan elämyksellisen kuluttamisen muotona ja tarkoituksena on saada selville, miten taidemuseoita kulutetaan.
Aihetta ...
Kulttuurin vaikutus printtimainontaan. Kohdemaina Suomi ja Meksiko
(2009)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkimuksen päätavoitteena oli selvittää, vaikuttavatko mahdolliset kulttuurierot printtimainontaan sekä mikä niiden merkitys on markkinoijan kannalta. Tutkimuksen kohdemaina olivat Meksiko ja Suomi. Tutkimus suoritettiin ...
Kansallisen kulttuurin heijastuminen suomalaisessa ja virolaisessa mainonnassa
(2006)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman päätarkoituksena oli tutkia kansainvälistä mainontaa ja selvittää heijastuuko kohdemaan kulttuuri mainonnassa mainosapellien kautta. Tutkimuskohteena oli suomalainen ja virolainen aikakausilehtien printtimainonta. ...
Kulttuurin vaikutus kansainvälisen lehtimainonnan toteutukseen - sisältöanalyysi brittiläisestä ja espanjalaisesta lehtimainonnasta
(2005)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman päätavoitteena oli tutkia eri sisältöanalyysimenetelmin, miten mainonnan kohdemaan kulttuuri välittyi valituista kansainvälisistä lehtimainoksista. Tarkastelun kohteena olivat brittiläiset ja espanjalaiset ...
VISUAALINEN ENSIVAIKUTELMA - Kulttuurierot kahvilaympäristön kokemisessa
(2010)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tässä empiirisesti painottuvassa tutkielmassa on tarkoituksena analysoida, mitkä kahvilan ympäristövihjeet aiheuttavat houkuttelevuutta ja torjuntaa visuaalisen ensivaikutelman yhteydessä ja millä tavalla ne koetaan eri ...
Mainoskuvassa eläin
(2002)
Pro gradu - tutkielma
Pro gradu - tutkielma
Tutkielman tarkoituksena on rakentaa ymmärrys siitä, millainen tehokeino eläin mainoskuvassa on. Koska eläimet kuuluvat vahvasti kulttuuriimme, tutkimusongelmaa lähestytään sekä mainonnan että kulttuurintutkimuksen teorioiden ...
Eteläpohjalaisen kuluttajan muotokuva
(2008)
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Etelä-Pohjanmaan maakunnan katsotaan omaavan ehkä selkeimmin oman kulttuuri-identiteetin verrattuna kaikkiin Suomen maakuntiin. Etelä-Pohjanmaata pidetäänkin muista selkeästi erottuvana ja omaleimaisena alueena. Tässä ...
Suomalaiset ja venäläiset ruoan kulutuksen kentässä: Laadullinen tutkimus kuluttajien suhtautumisesta eri alkuperää oleviin tumman suklaan brändeihin ja brändien persoonallisuuteen
(2014)
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Pro gradu - tutkielma
Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Tämän tutkielman tarkoituksena on tulkita ja analysoida sitä miten suomalaiset ja venäläiset kokevat eri alkuperää olevia tumman suklaan brändejä sekä kyseisten brändien persoonallisuuden. Tutkielman tarkoitus pyritään ...