Selaus Oppiaineen mukaanDigitaalinen media
Aineistot 1-20 / 51
-
Aihetunnisteiden merkitys paikan markkinoinnissa : Yleisö kuntabrändin rakentajana Instagramissa
(21.04.2020)
Pro gradu -tutkielmaPaikkabrändäys on kunnille keino erottautua muista ja tuoda esille vetovoimatekijöitään. Toisaalta kunnilla on useita keskenään ristiriitaisia tavoitteita ja erilaisia kohderyhmiä, mikä tekee paikkabrändin luomisesta ... -
Ajatusjohtajuuden representaatio : Tarkastelussa asiantuntijoiden esiintyminen B2B-yritysten videoilla sosiaalisessa mediassa
(2021)
Pro gradu -tutkielmaAjatusjohtaja on ihminen tai organisaatio, joka on alansa tunnustettu asiantuntija tai jolla on vahva auktoriteetti jossakin tietyssä osaamisalueessa. Ajatusjohtajuus on osa yrityksen strategiaa ja vaatii pitkäaikaista ... -
Aktivismia hashtagin voimalla : #imwithsanna -julkaisut feministisinä kannanottoina Instagramissa
(21.06.2021)
Pro gradu -tutkielmaLokakuun 2020 Trendi-lehden kansikuvassa esiintyi pääministeri Sanna Marin. Henkilöhaas-tattelun yhteydessä julkaistiin myös toinen kuva, joka kiinnitti katsojien huomion, kun Trendi jakoi sen Instagram-tilillään. Kuvassa ... -
Building a thought leader position by corporate communication : Case Oceanic Awakening and SEA20 enabled by Wärtsilä
(18.12.2020)
Pro gradu -tutkielmaThe aim of this study was to find out how thought leadership can be built through corporate communication and public relations of a multinational B2B company. The topic was approached by using the communication of Wärtsilä’s ... -
”Digitalisaatio muuttaa kaiken” : Digitalisaatio teollisuusyritysten ja yhteiskunnan kontekstissa
(27.01.2021)
Pro gradu -tutkielmaDigitalisaatio on noussut merkittäväksi puheenaiheeksi 2010-luvulla suomalaisessa yhteiskunnassa ja sitä myötä myös teollisuusyrityksissä. Kuitenkaan digitalisaation käsitteeseen ei ole kiinnitetty juurikaan huomiota, vaan ... -
"Ei syyllistämisen vaan ilon kautta" : Nuorten aikuisten tulkinta Naisten Pankin brändistä verkossa
(02.08.2021)
Pro gradu -tutkielmaBrändin merkitys on suuri voittoa tavoittelemattomille organisaatioille, jotka pyrkivät vetoamaan laajoihin potentiaalisten lahjoittajien ryhmiin. Nuoret aikuiset ovat vähäinen mutta haluttu lahjoittajaryhmä. Verkkosivusto ... -
”Et tiedä, kuinka pitkälle olen jo päässyt” : Sukupuolen representaatioiden rakentuminen ja hegemonisen maskuliinisuuden ilmentyminen naispelihahmossa
(15.05.2022)
Pro gradu -tutkielmaPelien suosio kasvaa alati – jo 64 % suomalaisista pelaa aktiivisesti. Pelihahmoihin samaistuminen vaikuttaa pelinautintoon, joten sukupuolten monipuolinen representaatio on tärkeää. Tästä huolimatta naispelihahmot ovat ... -
Faniuden rakentuminen Instagramissa : Tarkastelussa suomalaisten K-pop-fanien kielelliset valinnat
(07.08.2020)
Pro gradu -tutkielmaSosiaalisesta mediasta on muodostunut viime vuosien aikana keskeinen osa ihmisten arkipäivää. Sitä käytetään päivittäin niin työelämässä kuin vapaa-ajallakin, sillä se tarjoaa sen käyttäjille loputtomat mahdollisuudet ... -
Huumeita vai hyvinvointia?: Psykedeelejä koskeva uutisointi Helsingin Sanomissa
(2022)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten psykedeelejä, huumeiksi luokiteltuja voimakkaasti havainnointiin ja mielialaan vaikuttavia yhdisteitä, on käsitelty suomalaisessa sanomalehtijournalismissa. Tarkastelussa on ... -
Ilmastonmuutoksen vastaisen taistelun keulakuva : Greta Thunberg Helsingin Sanomien kolumneissa ja kolumnien verkkokeskusteluissa
(15.03.2021)
Pro gradu -tutkielmaJournalismen har en viktig roll i vårt samhälle: den förmedlar aktuell information och håller samhället informerat om saker som sker runt om i världen. Journalismen åstadkommer också ofta diskussion runt olika samtalsämnen, ... -
Itseilmaisua vai mainostusta? : Kaupalliset yhteistyöt Instagramissa
(2021)
Pro gradu -tutkielmaSosiaalisen median vaikuttajilla on paljon vaikutusvaltaa ja heidän avullaan voidaan tavoittaa varsinkin niitä, jotka eivät seuraa perinteisiä uutismedioita. Vaikuttajamarkkinointi on myös yrityksille tehokas ja edullinen ... -
Joukkueurheilun faniuden rakentuminen Instagramissa : Tarkastelussa liigajoukkueiden viralliset tilit
(21.02.2022)
Pro gradu -tutkielmaSosiaalinen media on noussut yrityksille tärkeäksi kanavaksi viestinnässä, mutta se tuo samalla uusia haasteita mukanaan. Niistä osa liittyy median kuluttamiseen, kun käyttäjät rakentavat oman aikajanan seuraamisillaan ja ... -
Kansallisen ja eurooppalaisen identiteetin rakentaminen EU-ohjelman viestinnässä
(2020)
Pro gradu -tutkielmaEuroopan unionin instituutioiden toiminta ja päätökset voivat vaikuttaa niin unionin kansalaisten jokapäiväiseen elämään kuin myös heidän identiteetteihinsä. Aiheesta on keskusteltu paljon, mutta tutkijat eivät ole kuitenkaan ... -
Kaupallisen sisällön tunnistettavuus mediatalojen verkkosivuilla : Journalististen artikkeleiden ja verkkoadvertoriaalien visuaaliset erot ja yhteneväisyydet
(30.01.2020)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia visuaalisia keinoja suomalaiset mediatalot käyttävät erottaakseen verkkoadvertoriaalin journalistisesta artikkelista. Verkkoadvertoriaali on natiivimainonnan yksi muoto, ... -
Luottamus rakentuu vuorovaikutuksessa – myös digitaalisesti : Etätyön johtamisen vuorovaikutuskäytännöt pandemiatilanteessa
(29.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaOrganisaatiot joutuivat siirtymään äkillisesti pääsääntöiseen etätyöhön keväällä 2020 SARS-CoV-2-viruksen eli koronaviruksen aiheuttaman COVID-19-taudin levinneisyydestä seuranneen globaalin pandemiatilanteen takia. Muutos ... -
"Maailman vastuullisin ruokakauppa" : Vastuullisuuden rakentamisen keinot K-ryhmän vastuullisuusuutisissa
(2022)
Pro gradu -tutkielmaVastuullisuusviestintä on kasvattanut suosiotaan, ja se on yhä enemmän osa yritysten toimintaa ja strategiaa. Vastuullisuudesta on muodostunut monille kuluttajille keskeinen arvo, jonka mukaan tehdään valintoja kauppojen ... -
#maitomyytit : Diskurssit ja osallistumisen funktiot maitokeskustelussa
(16.05.2022)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää diskursseja ja osallistumisen funktioita tarkastelemalla, millaista julkista verkkokeskustelua aihetunnisteen #maitomyytit ympärille muodostui Twitterissä. Keskustelu sai alkunsa ... -
Mikä puhutti Uudenmaan liikkumisrajoituksen aikana? : Erään Facebook-ryhmän diskurssit huhtikuussa 2020
(04.11.2021)
Pro gradu -tutkielmaKoronavirus alkoi levitä maapallolla joulukuussa 2019, ja ensimmäinen koronatartunta Suomessa vahvistettiin tammikuussa 2020. Herkästi tarttuvan viruksen leviämisen estämiseksi Suomessa asetettiin voimaan liikkumisrajoitus ... -
Monimuotoisuus suomalaisten työnantajien verkkosivuilla : Tarkastelussa Vastuullinen Työnantaja -kampanjan voittajat 2021
(2022)
Pro gradu -tutkielmaTyöelämän kontekstissa monimuotoisuudella tarkoitetaan työntekijöiden ja henkilöstön keskinäisiä eroavaisuuksia esimerkiksi sukupuolessa, iässä, seksuaalisessa suuntautumisessa, koulutuksessa ja arvoissa. Laajemmin kyse ... -
”Myönnän, että on välillä vaikeaa olla suurennuslasin alla kaikkine valintoineni” : Ilmastoraportista kertovien lifestyle-blogijulkaisujen retoriset keinot
(05 / 2020)
Pro gradu -tutkielmaKeskustelut, joissa pohditaan kuluttajan mahdollisuuksia ilmastonmuutokseen vaikuttamiseen ovat ajankohtainen ilmiö sekä perinteisessä että sosiaalisessa mediassa. Tässä pro gradu - tutkielmassa tarkastellaan suomalaisten ...