OSUVA - Selaus tekijän "Luomala, Harri T." mukaan
-
Foodscapeista gamescapeiksi : välipalat pelaamiskäytännöissä
Syrjälä, Henna; Joelsson, Tapani N.; Könnölä, Kaisa; Luomala, Harri T.; Lundén, Saara; Sandell, Mari; Mäkilä, Tuomas (Suomen Pelitutkimuksen Seura ry, 2017)
articleTutkimuksessa tarkastellaan pelaajien jokapäiväistä elämää etsimällä hetkiä, gamescapeja, joissa pelaamisen käytännöt yhdistyvät välipalojen kulutuskäytäntöihin. Näin pyritään vastaamaan näkemyksiin, joiden mukaan pelaamista ... -
Gamified package : consumer insights into multidimensional brand engagement
Syrjälä, Henna; Kauppinen-Räisänen, Hannele; Luomala, Harri T.; Joelsson, Tapani N.; Könnölä, Kaisa; Mäkilä, Tuomas (Elsevier, 01.10.2020)
articleAlthough most gamification studies share the idea that customer engagement is one of the expected outcomes of gamification, they tend to treat engagement one-dimensionally as a psychological outcome of gamification. The ... -
Is it me or others who matter? The interplay between consumer values vis-à-vis status and affiliation motives as shapers of meat alternative interest
Pennanen, Kyösti; Malila, Roosa-Maaria; Luomala, Harri T. (Elsevier, 03.11.2023)
articleThis study is about the role of consumers' personal values (Self-enhancement, Openness to change, Self-transcendence, and Conservation) in consumers' interest towards meat alternatives. In addition, the underlying role of ... -
Priming shoppers’ well-being goal in grocery stores: Moving toward healthier food choices?
Luomala, Harri T.; Järvinen, Sari; Peltola, Johannes; Pennanen, Kyösti; Sihvonen, Jenniina (Elsevier, 28.04.2023)
articleAt the times of obesity epidemic, innovative ways to nudge food shoppers toward healthier choices are needed. Key ideas from the conceptual metaphor processing, food symbolism and contextual priming literatures are synthetized ...