OSUVA - Selaus nimekkeen mukaan
Aineistot 6902-6921 / 13905
-
Miten tuoda yliopiston brändi esille verkkosivuilla? Tarkastelussa Vaasan yliopiston verkkosivu-uudistus
(2013)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen kohteena oli yliopiston brändäys verkkosivuilla. Tavoitteena oli siten selvittää, miten yliopiston brändiä on mahdollista tuoda esille sen ulkoisen verkkosivuston uudistuksessa. Aihetta lähestyttiin toimintatutkimuksen ... -
”MITEN TÄSSÄ PRIORISOI, KUN KAIKKI ON PRIORITEETTI YKSI?”: Nuorten asiantuntijoiden kokemuksia työn ja vapaa-ajan tasapainosta
(2020)
Pro gradu -tutkielmaTyön ja vapaa-ajan tasapaino on ollut tutkimuksen aiheena jo pitkään, mutta on säilynyt ajankohtaisena teemana työelämän muuttuessa jatkuvasti. Työn ja vapaa-ajan tasapainoa on tavoiteltu joustavan työn käytänteiden avulla. ... -
Miten vaikuttavussijoittamisesta viestitään : Tarkastelussa suomalaisten organisaatioiden verkkosivut
(30.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaYhteiskunnan kohdatessa monenlaisia sosiaalisia ja luonnonympäristön haasteita sekä globaalisti että paikallisesti, vastuullisuudesta on muodostunut megatrendi, joka vaikuttaa toimintatapoihimme. Sen lisäksi, että ... -
Miten voittaa jääkiekon maailmanmestaruus pelaa-matta jääkiekkoa? Valmentava johtajuus ammatti-maisessa joukkueurheilussa.
(2011)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuken tekemiseen innosti vuoden 1995 jääkiekon maailmanmestaruus. Suomi voitti tuolloin maailmanmestaruuden Curt Lindströmin valmennuksessa vaikka Lindström ei ollut itse pelannut jääkiekkoa. Tästä heräsi ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Mitigating Burnout in an Oncological Unit : A Scoping Review
(Frontiers Media, 01.10.2021)
articleObjectives: The purpose of this study was to provide a scoping review on how to address and mitigate burnout in the profession of clinical oncology. Also, it examines how artificial intelligence (AI) can mitigate burnout ... -
Mitigating CO2 Emissions in Commercial Aviation
(2018)
Pro gradu - tutkielmaThe number of passengers on international flights have doubled in the past decades and it is estimated that the average growth will be around 5 % in the coming decades. The air transport sector is also one of the most ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Mitigating Psychic Distance and Enhancing Internationalization of Fintech SMEs from Emerging Markets: The Role of Board of Directors
(Wiley, 03.04.2021)
articlePrior research suggests that corporate boards and directors play important roles in firm strategy and performance. In this paper, we examine an important yet under-explored avenue and focus on their role in overcoming the ... -
Mittaustuloksiin perustuva tahtireluktanssimoottorin laskentamallin tarkentaminen
(2011)
DiplomityöABB Oy:n moottorit ja generaattorit -yksikkö on tuomassa markkinoille tahtireluktanssimoottorisarjaa. Tahtireluktanssimoottoreille ei ole olemassa vielä mittausdatamassaa, jonka avulla suunnittelijat voisivat hienosäätää ... -
Mitä Jumala vaatii meiltä? Vakuuttaminen uskonnollisissa julkaisuissa
(2014)
Pro gradu - tutkielmaViestintä on olennainen osa uskontoja, ja retoriikkaa on käytetty vuosisatojen ajan uskonnollisten oppien levittämiseen. Tämä tutkimus tarkastelee uskonnollisten julkaisujen retorisia keinoja. Aineistoni koostuu kolmen ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Mitä markkinointi on? Diskurssianalyysi alan asiantuntijoiden puheesta
(2016)
Pro gradu - tutkielmaMarkkinoinnin yhteys yrityksen liiketoimintamenestykseen on todistettu useissa tutkimuksissa, mutta silti markkinointi ei ole saavuttanut yritysmaailmassa keskeistä strategista asemaa. Diskurssianalyysin mukaan asiat ovat ... -
Mitä meistä puhutaan? Mediaseuranta suomalaisissa korkeakouluissa
(2014)
Pro gradu - tutkielmaHyvä maine on korkeakouluille tärkeä. Koska korkeakoulut ovat nykyisin entistä itsenäisempiä esimerkiksi taloudellisesti, on tärkeää, että niissä vaalitaan sidosryhmäsuhteita ja näyttäydytään ulospäin houkuttelevina ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Mitä miehen tulee olla? Mies suomalaisten naistenlehtien sivuilla
(2005)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia ovat kolmen suomalaisen eri kohderyhmille suunnatun naistenlehden eli Annan, Glorian ja Trendin tarjoamat mieskuvat. Lähestyn tavoitetta sen mukaan, minkälaisessa asemassa ... -
Mitä nainen tekee mainoksessa – vai tekeekö mitään? Sukupuolen performatiivit esiin suomalaisessa aikakauslehtimainonnassa kehysanalyysin keinoin.
(2010)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksessa tarkastellaan mainosvalokuvaa vertaillen sukupuolia ja niiden roolien eroavaisuuksia. Tutkimukseen haetaan lisää syvyyttä historiallisen muutoksen näkökulmasta. Perimmäinen kysymys kuuluu, jos naispuolinen ... -
Mitä ne meistä ajattelee? Finland-oppaan ja ulkomaalaisten opiskelijoiden Suomi-kuva
(2017)
Pro gradu - tutkielmaTutkielmassa selvitettiin, millainen Suomi-kuva välittyy Lonely Planetin julkaisemasta Finland-oppaasta ja miten se suhteutuu Suomessa opiskelevien ulkomaalaisten Suomi-kuvaan. Tutkimusaineistona oli Finland-opas ja Vaasan ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Mitä näkyy tuulilasin takaa? Henkilöautoilun ja aluerakenteen keskinäisriippuvuuden tarkastelua Helsingin seudulla
(2019)
Pro gradu - tutkielmaHenkilöautoilu on merkittävimpiä aluerakenteeseen vaikuttaneita muutoksia viime vuosisadalla. Se on mahdollistanut hajautumisen ilmiönä kasvattamalla kilometrimäärää, joka on mahdollista päivittäin kulkea ihmisten ... -
Mitä oli sovittu? Sopimuksen rooli tuotekehityksen ja verkoston leikkauspisteessä
(2018)
Pro gradu - tutkielmaKilpailukyvyn vahvistamiseksi ja markkinaosuuksien kasvattamiseksi yritykset kehittävät tarjontaansa tuotekehityksen avulla, muodostavat kumppanuuksia ja tekevät strategista yhteistyötä. Sopimuksella yhteistyön osapuolet ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Mitä on häiriökysyntä sosiaalihuollon palveluissa? : Sosiaalihuollon ammattilaisten kokemuksia häiriökysynnästä
(23.06.2021)
Pro gradu -tutkielmaHäiriökysyntä on vielä tällä hetkellä monelle julkisessa palveluorganisaatiossa työskentelevälle vieras ilmiö. Häiriökysyntää on kuvailtu palveluorganisaatioiden kompleksisena ongelmana, jossa palvelunkäyttäjää ei onnistuta ... -
”Mitä on paljon puhuttu #nyhtökaura?” Brändin yhteiskehittäminen sosiaalisen median keskusteluissa ja lehdistöjulkisuudessa
(2018)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten Nyhtökaura-brändin brändikuvaa yhteiskehitetään sidosryhmäviestinnän kautta. Tuote sai lanseerauksensa aikaan paljon huomiota eri medioissa, niin sosiaalisessa mediassa kuin ... -
Mitä on vastuullinen henkilöstöjohtaminen. Käsiteanalyyttinen tutkimus
(2014)
Pro gradu - tutkielmaJo viimeisten kahden vuosikymmenen ajan henkilöstöjohtaminen on kokenut uusia haasteita muun muassa globalisaation, tekniikan kehittymisen sekä kasvaneiden kilpai-lukykyvaatimusten osalta. Organisaatioille on tärkeää antaa ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Mitä ovat lopulliset tappiot? : Tarkastelussa lopullisten tappioiden nykyinen oikeustila ja sen muodostuminen Suomen verojärjestelmässä
(25.01.2023)
Pro gradu -tutkielmaTutkielmassa käsitellään Euroopan unionin tuomioistuimen C-446/03 Marks & Spencer -tuomiossa luotua lopullisten tappioiden käsitettä. Tutkielman menetelmä on oikeusdogmaattinen ja tutkielmassa pyritään siten selvittämään, ...