OSUVA - Selaus nimekkeen mukaan
Aineistot 5706-5725 / 13983
-
KULUTTAJAN ARVOMAAILMAN ROOLI EETTISEEN KULUTTAMISEEN LIITETYISSÄ MERKITYKSISSÄ
(2008)
Pro gradu - tutkielmaKuluttamisen eettisyys on viime vuosina ollut suuri puheenaihe julkisuudessa. Muun muassa television ajankohtaisohjelmat, lehdet sekä poliitikot hokevat samaa asiaa ilmastonmuutoksesta ja kuluttajia kehotetaan tarkkailemaan ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttajan arvot ja arvojen aktivoinnin vaikutus elintarvikevalinnassa
(2006)
Pro gradu - tutkielmaRuokavalinnat ovat osa kuluttajien jokapäiväistä elämää ja valintojen taustalla on monia tekijöitä, sekä tiedostettuja että tiedostamattomia. Tässä työssä tutkittiin, miten kuluttajan arvot vaikuttavat elintarvikkeen ... -
Kuluttajan brandikokemuksen ulottuvuudet: erityistarkastelussa brandiassosiaatiot
(2006)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata ja analysoida brandiassosiaatioiden eli merkkituotteeseen liitettävien mielleyhtymien muodostumista ja sisältöjä kuluttajan näkökulmasta. Tähän päästään seuraavien tavoitteiden ... -
Kuluttajan brändimielikuvan kehittäminen vaikuttajamarkkinoinnin keinoin
(26.08.2021)
Pro gradu -tutkielmaBrändimielikuva on yrityksen keino profiloitua ja erottautua kilpailijoista. Viestinnällä on suuri rooli brändimielikuvan välittymisessä kuluttajille, ja yritykset käyttävät yhä enemmän sosiaalista mediaa viestinnässään. ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttajan elintarvikkeen terveellisyyden ja maun kokeminen: brandin taikaa vai kohderyhmän sananvaltaa?
(2012)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata ja analysoida sitä, miten terveyden monimerkityksellisyys kytkeytyy eri ruokatuotebrandeihin erilaisissa kohderyhmissä. Tutkimuksessa tarkastellaan ensiksi brandin vaikutusta ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttajan kanavavalinta sisustus- ja kattaustuotteiden kategoriassa
(28.10.2020)
Pro gradu -tutkielmaDigitalisaation ja älypuhelimien yleistymisen myötä yhä useampi kivijalkamyymälä on ajautunut ahdinkoon. Monikanavaistuminen yhdistettynä älypuhelimiin on mahdollistanut ajasta ja paikasta riippumattoman ostamisen, jonka ... -
Kuluttajan kokema arvo mobiilimaksamisessa
(2023)
Pro gradu -tutkielmaPerinteisten maksutapojen rinnalla mobiilimaksaminen on vakiinnuttanut asemaansa kuluttajien muuttuvien maksutapatottumusten myötä. Lisääntyneen digitalisuuden sekä kuluttajien tietoisuuden seurauksena mobiilimaksamisen ... -
Kuluttajan kokema arvo sosiaalisen median paikkatietopalveluissa
(2013)
Pro gradu - tutkielmaEnnen matkapuhelimia ja sosiaalista mediaa henkilön tuli olla ennalta tietoinen toisen ihmisen sijainnista tavoittaakseen tämän. Sosiaalisen median suosio ja sen käytön siirtyminen mobiililaitteisiin on tuonut kuluttajille ... -
Kuluttajan luoma arvo lemmikkeihin liittyvässä kuluttamisessa
(2013)
Pro gradu - tutkielmaTämän pro gradu –tutkielman tarkoituksena on selvittää miten kuluttaja luo arvoa lemmikkeihin liittyvässä kuluttamisessa. Lemmikkieläinten määrä ja niihin kohdistunut kuluttaminen ovat kasvaneet jatkuvasti ja näin ollen ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttajan ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät suklaapatukan valinnassa. Kohdemaina Suomi, Iso-Britannia; Venäjä; Viro ja Liettua
(2004)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkielman tavoitteena on analysoida miten Länsi- ja Itä- Eurooppalainen kuluttaja käyttäytyy ostaessaan suklaapatukkaa ja mitkä ovat tärkeimmät tekijät suklaapatukan valinnassa. Teoriaosan alussa tarkastellaan ... -
Kuluttajan ostokäyttäytymisen analyysi tuotteena matkapuhelin - Kuluttajakäyttäytymistutkimus Suomessa, Iso-Britanniassa, Virossa, Liettuassa ja Venäjällä
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman tavoitteena on analysoida ja vertailla maittain kuluttajan ostopäätöskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä tuotteen ollessa matkapuhelin. Tutkielmassa tarkastellaan ensin kuluttajien taloudellista tilannetta, ... -
Kuluttajan sisustusprosessit -Kvalitatiivinen analyysi
(2004)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on luoda ymmärrystä siitä, miten kuluttaja rakentaa kotinsa sisustuksen. Tutkimus kiinnittyy erityisesti kuluttajan sisustusprosessien analysoimiseen. Työn näkökulma on käyttäytymiseen ja ... -
Kuluttajan taloudellinen lukutaito: kulutusluotot ja velkaantuminen
(30.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkimuksen tavoitteena on löytää kuluttajan taloudellisen lukutaidon yhteys kulutusluottojen käyttöön ja velkaantumiseen. Kuluttajan taloudellinen lukutaito vaikuttaa vahvasti kuluttajan käyttäytymiseen ja päätöksiin ... -
Kuluttajan valtaistuminen sosiaalisessa mediassa – Tarkastelussa ekologista kuluttamista käsittelevät blogit valtaistumisen välineenä
(2014)
Pro gradu - tutkielmaTässä pro gradu -tutkielmassa tarkastellaan kuluttajan valtaistumista sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen tarkoituksena on luoda hermeneuttiselle tutkimukselle tyypilliseen tapaan ymmärrystä siitä, miten kuluttajan tuottama ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttajansuoja markkinoinnissa - Hyvän tavan vastaisuudesta ja sopimattomasta menettelystä
(2012)
Pro gradu - tutkielmaMarkkinointitoimenpiteet ovat muuttuneet vuosikymmenten saatossa. Aiemmin markkinoinnin tarve oli vähäisempi, koska tavaroista oli pikemminkin pulaa. 1970-luvulla tullut kuluttajansuojalaki oli ensimmäinen virstanpylväs ... -
Kuluttajansuoja vaikuttajamarkkinoinnissa
(28.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaSosiaalisen median suosion kasvu on muuttanut markkinoinnin kenttää olennaisesti ja tuonut mukanaan uudenlaisia markkinoinnin mahdollisuuksia. Yksi näistä on vaikuttajamarkkinointi, jolla tarkoitetaan yritysten ja vaikuttajien ... -
Kuluttajansuoja verkkokaupassa
(2002)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksessa tarkastellaan kuluttajille suuntautuvaa verkkokauppaa ja kuluttajansuojan toteutumista verkkokaupassa. Pääpaino tutkimuksessa on sopimusoikeudellisilla seikoilla sekä eri maksutyyppien esittelyssä. Kuluttajien ... -
Kuluttajansuoja verkkokaupassa
(2015)
Pro gradu - tutkielmaVerkkokaupankäynnistä on viime vuosien aikana tullut merkittävä osa suomalaisten ostoskäyttäytymistä. Verkkokaupan asiakasmäärät ja volyymi ovat kasvaneet selvästi ja alalle on tullut lukuisia uusia toimijoita. Kaupankäynti ... -
Kuluttajansuojalain mukainen matkapuhelinoperaattoreiden markkinoinnin sääntely
(2016)
Pro gradu - tutkielmaKuluttajansuojalain tehtävänä on suojata kuluttajaa elinkeinonharjoittajaa vastaan. Kuluttajien katsotaan siis olevan heikommassa asemassa elinkeinonharjoittajaan verrattuna, minkä vuoksi suojan luominen lainsäädännön ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttajansuojan toteutuminen sähkön puhelinmyynnissä : Vapaan markkinakilpailun ja kuluttajasääntelyn välinen jännite
(03.12.2021)
Pro gradu -tutkielmaSähkösopimusten puhelinmyyntiä harjoitetaan Suomessa laajasti vapailla markkinoilla sähköyhtiöiden toimesta. Useiden vuosien ajan eri foorumeilla on käyty keskustelua sähkön puhelinmyynnin ongelmista. Viranomaisten ja ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.