OSUVA - Selaus nimekkeen mukaan
Aineistot 5693-5712 / 13971
-
Kuluttajakäyttäytyminen informaatioyhteiskunnassa : verkkoasioinnit
(Vaasan yliopisto, 2003)
book -
Kuluttajakäyttäytyminen informaatioyhteiskunnassa : verkkoasioinnit
(Vaasan yliopisto, 2003)
book -
Kuluttajaluoton markkinointi - Luotonantajan tiedonantovelvollisuus ja hyvä luotonantotapa
(2014)
Pro gradu - tutkielmaKuluttajaluottoihin on liittynyt paljon ongelmia. Suuri osa näistä ongelmista on koskenut luotonantajan kuluttajaluottojen markkinointia. Luotonantajan kuluttajaluottojen markkinointi on usein voinut olla lainsäädännön ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttajaluottojen lakisääntelyt Suomessa: Kuluttajaluotot ja lakisääntelyiden vaikutukset kuluttajaluottomarkkinoihin ja velkaantumiseen
(31.03.2021)
Pro gradu -tutkielmaKuluttajaluottoja on pidetty vuosikymmeniä ongelmallisena rahoitustuotteena, sillä niiden on todettu lisäävän yksityishenkilöiden ja kotitalouksien velkaantumista. Kuluttajaluottojen etuna voidaan nähdä niiden joustavuus ... -
Kuluttajaluottosopimusten riskienhallinta
(2016)
Pro gradu - tutkielmaLisääntynyt kuluttajien velkaantuneisuus ja maksuhäiriöt ovat johtaneet pankkisektorin yhä tarkempaan luotonannon sääntelyyn. Tästä syystä riskienhallinta on tärkeämmässä asemassa kuin koskaan aiemmin. Pankit pyrkivät ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttajalähtöinen uusien ruokatuotekonseptien kehittäminen Case: Diabeetikoille ja diabetesriskin omaavilel tähdätyt runsaskuitutuotteet
(2008)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman tarkoituksena on soveltaa kuluttajalähtöisen tuotekehityksen periaatteita ja toimintamalleja runsaskuituisten elintarvikeideoiden ja elintarvikekonseptien kohderyhmälähtöisessä tuottamisessa. Tutkielman ensimmäisenä ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttajamyyjät hinnoittelijoina verkkokirpputoreilla - Laadullinen tutkimus lastentuotteiden hinnoitteluperusteista
(2016)
Pro gradu - tutkielmaHermeneuttisen tutkimuksen avulla pyrittiin rakentamaan kuva kuluttajamyyjistä hinnoittelijoina verkkokirpputoreilla. Tutkimuksen kautta lisättiin ymmärrystä erityisesti lastentuotteiden hinnoitteluperusteista kirpputorimyyjien ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
KULUTTAJAN ARVOMAAILMAN ROOLI EETTISEEN KULUTTAMISEEN LIITETYISSÄ MERKITYKSISSÄ
(2008)
Pro gradu - tutkielmaKuluttamisen eettisyys on viime vuosina ollut suuri puheenaihe julkisuudessa. Muun muassa television ajankohtaisohjelmat, lehdet sekä poliitikot hokevat samaa asiaa ilmastonmuutoksesta ja kuluttajia kehotetaan tarkkailemaan ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttajan arvot ja arvojen aktivoinnin vaikutus elintarvikevalinnassa
(2006)
Pro gradu - tutkielmaRuokavalinnat ovat osa kuluttajien jokapäiväistä elämää ja valintojen taustalla on monia tekijöitä, sekä tiedostettuja että tiedostamattomia. Tässä työssä tutkittiin, miten kuluttajan arvot vaikuttavat elintarvikkeen ... -
Kuluttajan brandikokemuksen ulottuvuudet: erityistarkastelussa brandiassosiaatiot
(2006)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata ja analysoida brandiassosiaatioiden eli merkkituotteeseen liitettävien mielleyhtymien muodostumista ja sisältöjä kuluttajan näkökulmasta. Tähän päästään seuraavien tavoitteiden ... -
Kuluttajan brändimielikuvan kehittäminen vaikuttajamarkkinoinnin keinoin
(26.08.2021)
Pro gradu -tutkielmaBrändimielikuva on yrityksen keino profiloitua ja erottautua kilpailijoista. Viestinnällä on suuri rooli brändimielikuvan välittymisessä kuluttajille, ja yritykset käyttävät yhä enemmän sosiaalista mediaa viestinnässään. ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttajan elintarvikkeen terveellisyyden ja maun kokeminen: brandin taikaa vai kohderyhmän sananvaltaa?
(2012)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata ja analysoida sitä, miten terveyden monimerkityksellisyys kytkeytyy eri ruokatuotebrandeihin erilaisissa kohderyhmissä. Tutkimuksessa tarkastellaan ensiksi brandin vaikutusta ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttajan kanavavalinta sisustus- ja kattaustuotteiden kategoriassa
(28.10.2020)
Pro gradu -tutkielmaDigitalisaation ja älypuhelimien yleistymisen myötä yhä useampi kivijalkamyymälä on ajautunut ahdinkoon. Monikanavaistuminen yhdistettynä älypuhelimiin on mahdollistanut ajasta ja paikasta riippumattoman ostamisen, jonka ... -
Kuluttajan kokema arvo mobiilimaksamisessa
(2023)
Pro gradu -tutkielmaPerinteisten maksutapojen rinnalla mobiilimaksaminen on vakiinnuttanut asemaansa kuluttajien muuttuvien maksutapatottumusten myötä. Lisääntyneen digitalisuuden sekä kuluttajien tietoisuuden seurauksena mobiilimaksamisen ... -
Kuluttajan kokema arvo sosiaalisen median paikkatietopalveluissa
(2013)
Pro gradu - tutkielmaEnnen matkapuhelimia ja sosiaalista mediaa henkilön tuli olla ennalta tietoinen toisen ihmisen sijainnista tavoittaakseen tämän. Sosiaalisen median suosio ja sen käytön siirtyminen mobiililaitteisiin on tuonut kuluttajille ... -
Kuluttajan luoma arvo lemmikkeihin liittyvässä kuluttamisessa
(2013)
Pro gradu - tutkielmaTämän pro gradu –tutkielman tarkoituksena on selvittää miten kuluttaja luo arvoa lemmikkeihin liittyvässä kuluttamisessa. Lemmikkieläinten määrä ja niihin kohdistunut kuluttaminen ovat kasvaneet jatkuvasti ja näin ollen ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttajan ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät suklaapatukan valinnassa. Kohdemaina Suomi, Iso-Britannia; Venäjä; Viro ja Liettua
(2004)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkielman tavoitteena on analysoida miten Länsi- ja Itä- Eurooppalainen kuluttaja käyttäytyy ostaessaan suklaapatukkaa ja mitkä ovat tärkeimmät tekijät suklaapatukan valinnassa. Teoriaosan alussa tarkastellaan ... -
Kuluttajan ostokäyttäytymisen analyysi tuotteena matkapuhelin - Kuluttajakäyttäytymistutkimus Suomessa, Iso-Britanniassa, Virossa, Liettuassa ja Venäjällä
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman tavoitteena on analysoida ja vertailla maittain kuluttajan ostopäätöskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä tuotteen ollessa matkapuhelin. Tutkielmassa tarkastellaan ensin kuluttajien taloudellista tilannetta, ... -
Kuluttajan sisustusprosessit -Kvalitatiivinen analyysi
(2004)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on luoda ymmärrystä siitä, miten kuluttaja rakentaa kotinsa sisustuksen. Tutkimus kiinnittyy erityisesti kuluttajan sisustusprosessien analysoimiseen. Työn näkökulma on käyttäytymiseen ja ... -
Kuluttajan taloudellinen lukutaito: kulutusluotot ja velkaantuminen
(30.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkimuksen tavoitteena on löytää kuluttajan taloudellisen lukutaidon yhteys kulutusluottojen käyttöön ja velkaantumiseen. Kuluttajan taloudellinen lukutaito vaikuttaa vahvasti kuluttajan käyttäytymiseen ja päätöksiin ...