OSUVA - Selaus nimekkeen mukaan
Aineistot 5673-5692 / 13966
-
Kulttuuriorganisaation johtamisen erityispiirteitä: Case-tutkimus neljästä esittävien taiteiden organisaatiosta
(2008)
Pro gradu - tutkielmaKulttuuriorganisaatioiden johtamista on tutkittu leadership-näkökulmasta kohtalaisen vähän. Viime aikoina tähän on ryhdytty kiinnittämään huomiota liiketaloustieteellisestä näkökulmasta yhä enemmän, koska johtamisella on ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
KULTTUURISEN KOMPETENSSIN HAASTE TYÖN ARJESSA
(2014)
Pro gradu - tutkielma”Onko kulttuurisella kompetenssilla yhteyttä kansainvälisen yrityksen työyhteisön arjen toimintaan ja johtamiseen?” on tämän pro gradu -työn tutkimuskysymys. Keskeistä tutkimusongelman käsittelemisessä on ymmärtää kulttuurisen ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
KULTTUURISESTI MONINAISEN TYÖYHTEISÖN JOHTAMINEN Haasteiden ja johtamisosaamisen näkökulmasta sosiaalialalla
(2019)
Pro gradu - tutkielmaMonikulttuurisuus on Suomessa kasvanut voimakkaasti ja tämä näkyy työelämässä. Monella on työyhteisössään muualta Suomeen muuttaneita kollegoja, joilla on erilaisia näkemyksiä tai tapoja toteuttaa työtään kuin mihin ... -
"Kulttuurisihteeriä kaatui kuin heinää", Supistamispolitiikka kuntien kulttuuripolitiikan ja -hallinnon uudelleen määrittäjänä
(2007)
Pro gradu - tutkielmaSuomen ajautuessa taloudelliseen alamäkeen 1990-luvun alussa lama ulottui elinkeinoelämän ohella myös kulttuuritoimeen. Hallinnon aloista kulttuuri oli juuri se, jossa supistamispolitiikkaa alettiin nopeasti toteuttaa. ... -
Kulttuuristen arvojen välittyminen mainonnassa -sisällönanalyysi saksalaisesta ja suomalaisesta lehtimainonnasta
(2008)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman päätavoitteena oli selvittää mainosapellien avulla, heijastuvatko kohdemaan kulttuuriset arvot valituissa lehtimainoksissa. Tutkimuskohteena oli saksalainen ja suomalainen aikakauslehtien mainonta. Tutkielman ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kulttuuriyrittäjyys Savonlinnassa. Paikallisuuden vaihtelut identiteetissä, substanssissa, verkostoissa ja markkinoissa.
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksessa pyrittiin selvittämään, mikä merkitys erilaisilla paikallisilla tekijöillä on kulttuuriyrittäjien identiteettiin, substanssiin, verkostoihin ja markkinoihin. Kysymyksessä oli kvalitatiivinen tutkimus, joka ... -
Kulttuuriälyn yhteys MBTI-persoonallisuustyyppeihin
(2015)
Pro gradu - tutkielmaMonikulttuurisuus on ilmiö, johon törmää vaikka työskentelisi ja asuisi aina kotimaassaan. Kulttuurien ymmärtämisen merkitys on noussut kaiken aikaa tärkeämmäksi, kun ihmisten liikkuvuus on lisääntynyt. Ulkomaiset ... -
Kulturelle Aspekte in der Mobiltelefonwerbung
(2008)
Pro gradu - tutkielmaI en värld som översvämmas av reklambudskap blir konkurrensen om konsumenternas uppmärksamhet allt större. Denna studie behandlar hur kulturen tar sig uttryck i reklamen, i form av stereotyper, värderingar, identitet och ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kulturförmedlingen i svenskundervisningen i nio finska högstadier
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkielmani tavoitteena on selvittää millä tavalla suomenruotsalainen kulttuuri näkyy ruotsin opetuksessa ja miten suomenruotsalaista kulttuuria opetuksessa välitetään. Tutkimusmateriaali koostuu kyselylomakkeista, jotka ... -
Kulturspezifik als Übersetzungsproblem am Beispiel finnischer Reiseprospekte und ihrer deutschen Übersetzungen
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkielma käsittelee erilaisen kulttuurikontekstin aiheuttamia ongelmia käännettäessä suomalaisia matkaesitteitä saksaksi. Tarkemmin tätä ongelmaa lähestytään tutkimalla aineistossa esiintyvien kulttuurisidonnaisten termien ... -
Kuluttaja ei toimi rationaalisesti – Vastuullisten valintojen lisääminen maistatuksella
(2018)
Pro gradu - tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tarkoitus on syventyä kuluttajakäyttäytymiseen, myymälä- ja aistinvaraiseen markkinointiin. Aiempien tutkimuksien valossa alitajunnan ohjailulla on pystytty vaikuttamaan terveellisten tuotteiden ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttaja leluja valitsemassa
(2005)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten kuluttajat valitsevat leluja. Tutkimuksessa ensimmäisenä tavoitteena on kirjallisuuden sekä lelualan yritysten ja yhdistysten julkaisemien raporttien, katsausten ja muun ... -
Kuluttaja luomuvalinnan edessä : tutkimus päivittäistavaroihin liitettyjen laaja-alaisten kulutusseuraamusten hyväksymisestä ja torjunnasta
(Vaasan yliopisto, 2002)
Monografiaväitöskirja -
Kuluttaja vähittäiskaupan murroksessa - Nuorten aikuisten ostokäyttäytyminen monikanavaisessa ympäristössä
(2018)
Pro gradu - tutkielmaDigitalisaatio ja vähittäiskaupan monikanavaisuus on voimaannuttanut kuluttajia ja muuttanut heidän käyttäytymistään merkittävästi. Tämän tutkimuksen tarkoitus on tuottaa uutta ja jäsentynyttä tietoa modernin kuluttajan ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Kuluttaja-asiakashankinnan tehostaminen hakukonemarkkinoinnin avulla – Case yritys X
(2018)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkielman tavoitteena on tutkia hakukonemarkkinoinnin hyödyntämisen vaikutuksia kohdeyrityksen asiakashankintaan. Tutkielman teoreettinen osuus käsittelee vain tutkimuksen kannalta oleellisia asioita, joita ovat ... -
Kuluttaja-asiakaskannattavuuden mallintaminen kustannuslaskennan näkökulmasta. Case: TeliaSonera Finland Oyj.
(2003)
Pro gradu - tutkielmaTutkielmassa kehitetään case –yritykselle toimintolaskentaan perustuva malli, jolla pystytään mallintamaan ja laskemaan kuluttaja-asiakassuhteiden aiheuttamia interaktiokustannuksia. Tutkielman tarkoituksena oli testata ... -
Kuluttaja-brändisuhteiden muodostaminen elintarvikebrändille ja brändin salaattiaterioille : Case Fresh Servant Oy Ab Hetki-brändi
(12.05.2020)
Pro gradu -tutkielmaAsiakassuhteiden merkityksen ymmärtäminen ja niihin panostaminen on yrityksille yksi tehokkaimmista keinoista suojautua erilaisia riskejä ja kriisejä vastaan. Suhteiden merkityksen ymmärtäminen on saanut yritykset panostamaan ... -
Kuluttajakeskeisyys uuden tuotteen kehitysprosessissa. Case- tutkimus kuluttajien tarpeiden huomioimisesta Nunnanlahden Uuni Oy:n Kultaisen Tulen Arinan tulisijamalliston kehityksessä
(2003)
Pro gradu - tutkielmaUuden tuotteen kehittämisessä tavoitteena on kuluttajien tarpeisiin vastaaminen ja lisäarvon tuottaminen, jolloin parannetaan myös yrityksen kilpailukykyä. Tarpeiden löytämiseksi eri tieteenaloilla käytetään toimintatapoja ... -
Kuluttajakäyttäytyminen : sanomalehtiyliopisto
(Vaasan yliopisto, 1993)
book -
Kuluttajakäyttäytyminen informaatioyhteiskunnassa : verkkoasioinnit
(Vaasan yliopisto, 2003)
book