OSUVA - Selaus nimekkeen mukaan
Aineistot 15069-15088 / 15232
-
Yritysblogit suhdetoiminnan välineenä. Tarkastelun kohteena vuorovaikutuksen ylläpitämisen keinot
(2016)
Pro gradu - tutkielmaEtt framgångsrikt företag ägnar sig åt PR-verksamhet för att utveckla sin marknadskommunikation utgående från kundernas behov. Generellt definieras PR-verksamhet som ledande av kommunikationen mellan organisationen och ... -
Yritysbrändi-identiteetin kehittäminen fuusioituneessa yrityksessä sisäisen brändäyksen avulla - Tapaus DSV Oy
(2012)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen aiheena oli yritysbrändi-identiteetin kehittäminen fuusioituneessa yrityksessä sisäisen brändäyksen avulla. Tutkimusongelma oli se, miten fuusioituneelle yritykselle saadaan brändi-identiteetti, jonka organisaatio ... -
Yrityshautomotoiminta Etelä-Pohjanmaalla : nykytilan ja kehittämistarpeiden selvitys
(Vaasan yliopisto, 2004)
book -
Yritysidentiteetin rakentaminen yhteiskunta- ja ympäristövastuullisella toiminnalla
(30.04.2020)
Pro gradu -tutkielmaVastuullisuuden merkitys kasvaa kuluttajien valitessa ostoskoriinsa ympäristöä ja yhteiskun-taa eri tavalla huomioivia tuotteita, palveluita ja ratkaisuja. Arjessa tämä näkyy esimerkiksi kuluttamalla lähellä tuotettua ... -
Yritysjohdon koulutustaustan vaikutus yrityksen suorituskykyyn
(2008)
Pro gradu - tutkielmaSuomen suurimpien yritysten johtajat ovat useimmiten akateemisesti koulutettuja ja heillä on joko kaupallinen tai teknillinen koulutus. Tämä tutkielman keskittyi selvittämään, onko yritysjohtajan koulutustaustalla vaikutusta ... -
Yritysjohdon päätöksentekoprosessi
(2014)
Pro gradu - tutkielmaTämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää yritysjohdon päätöksentekoprosessin ulottuvuuksia sekä kartoittaa erilaisia yksilöstä johtuvia päätöksentekoa haittaavia tai sitä estäviä tekijöitä. Pyrkimyksenä on kehittää ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Yritysjohdon sitaatit yhteiskuntavastuun ilmentäjinä irtisanomisista kertovissa mediateksteissä
(2013)
Pro gradu - tutkielmaPro gradu -työssäni tutkin, miten suomalaisissa talouslehdissä julkaistut irtisanomisista kertovat sitaatit ilmentävät yritysjohdon käsityksiä yritysten yhteiskuntavastuusta. Tavoitteenani oli selvittää, miten johtajat ... -
Yritysjärjestelmän käyttöönotto : Organisation eri tasojen näkemykset käyttöönotosta
(09.05.2023)
Pro gradu -tutkielmaMonissa yrityksissä ja organisaatioissa on käytössä tietojärjestelmiä, joiden tehtävänä on tehostaa työtä. Tietojärjestelmiä on erilaisia ja eri organisaatiot ja yritykset vaativat järjestelmiltä erilaisia toimintoja sekä ... -
Yritysjärjestelyt osakeyhtiön verosuunnittelun keinona
(2015)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tavoitteena on tarkastella yritysjärjestelyjä verosuunnittelun näkökulmas- ta. Jokaista yritysjärjestelyä eli sulautumista, jakautumista, liiketoimintasiirtoa sekä osakevaihtoa tarkastellaan erillisinä ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Yrityskaupan kilpailuoikeudellinen arviointi - Suomen ja Euroopan unionin lainsäädännössä
(2003)
Pro gradu - tutkielmaYrityskaupat ovat yksi niistä keinoista, joilla yritykset pyrkivät parantamaan markkina-asemiaan ja kohentamaan kilpailukykyään alati kiristyvässä kansainvälisessä ja kansallisessa kilpailussa. Sekä Suomen että Euroopan ... -
Yrityskaupan onnistuminen tunnuslukujen ja ulkoisten henkilöstömittareiden näkökulmista. Case: Pohjola Pankki Oyj
(2015)
Pro gradu - tutkielmaTutkielman taustalla on Suomessa finanssialalla vuosina 2005–2006 solmittu yritys-kauppa, jossa OKO Pankki Oyj osti Pohjola-Yhtymä Oyj:n ja jotka edelleen muodosti-vat Pohjola Pankki Oyj:n. Pohjola Pankki Oyj on OP-Keskus ... -
Yrityskaupan riskitekijät sekä kokonaisriskin arvioiminen riskikentän avulla
(2012)
Pro gradu - tutkielmaTässä tutkielmassa kartoitetaan yrityskauppojen riskitekijöitä ja esitetään yrityskaupan riskitekijöiden havainnoimiseen käytettäviä kysymyksiä. Tutkimusongelma on kaksiosainen. Tutkielman ongelmat ovat seuraavat: mitkä ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Yrityskaupan suunnittelu ja toteuttaminen - Case X
(25.10.2021)
Pro gradu -tutkielmaTässä Pro gradu -tutkielmassa tutkittiin kuinka Yritys Oy:n yrityskauppa olisi järkevintä suorit-taa – myyjän näkökulmasta tarkasteltuna. Tutkimuksen kohteena oli case yritys, joka on ra-kennustoimialalla toimiva mikroyritys. ... -
Yrityskaupan vaikutus ostavan yrityksen kannattavuuteen
(2019)
Pro gradu - tutkielmaYrityskaupat ovat merkittävä ilmiö niin maailmanlaajuisesti kuin myös Suomen mittakaavassa. Lähtökohtaisesti yrityskauppa on strateginen toimenpide, jolla yrityksen liiketoimintaa pyritään kasvattamaan ja kehittämään. ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Yrityskaupan verosuunnittelu
(2004)
Pro gradu - tutkielmaTutkielmassa tarkastellaan yrityskaupan verosuunnitteluun liittyviä tekijöitä. Tutkielmassa pyrin keskittymään lähinnä kansainvälisiin niin sanottuihin rajat ylittäviin yrityskauppoihin ja monikansallisiin osakeyhtiöihin. ... -
Yrityskaupan verosuunnittelu osakeyhtiössä
(2006)
Pro gradu - tutkielmaHieman alle puolet Suomessa toimivista yrityksistä on osakeyhtiöitä. Osakeyhtiöt ovat merkittäviä taloudellisia toimijoita suomalaisessa yhteiskunnassa. Pörssiyhtiöt ja suurimmat työllistäjät ovat lähes poikkeuksetta ... -
Yrityskaupat ja liikearvo: yrityksen kasvumahdollisuuksien vaikutus liikearvon markkina-arvostukseen
(2018)
Pro gradu - tutkielmaTutkielmassa esitellään yrityskaupan eri tapoja sekä käsitellään tiiviisti yrityskaupasta syntyvää liikearvoa. Yrityskauppa voi onnistuessaan olla todella tehokas keino kasvattaa markkinaosuutta. Yritysostoilla on ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Yrityskaupat kasvun ja uudistumisen strategiana : Strategisen uudistumisen analyysi
(21.10.2019)
Pro gradu -tutkielmaYritysten toimintaympäristöissä tapahtuu jatkuvasti muutoksia. Säilyttääkseen ja luodakseen kestävää kilpailuetua on yritysten varmistettava, että niillä on käytettävissään sellaiset resurssit ja dynaamiset kyvykkyydet, ...Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa. -
Yrityskaupat kohdeyrityksen näkökulmasta
(22.03.2022)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen päätavoitteena oli muodostaa kuva, miten yrityskaupan kohteiksi päätyneiden yritysten innovointikyky on kehittynyt, ja miten kohdeyritysten liikevaihto on kehittynyt verrattuna yrityskauppaa edeltävään aikaan. ... -
Yrityskauppa ja strateginen uudistuminen
(Vaasan yliopisto, 2014)
Monografiaväitöskirja