OSUVA - Selaus nimekkeen mukaan
Aineistot 15029-15048 / 15210
-
Yrityksen tuotelanseerauksien riippuvuus tuoteportfolion hallinnassa
(2010)
Pro gradu - tutkielmaTämän itsessään arvokkaan tapaustutkimuksen tarkoituksena on analysoida, miten tiheät tuotelanseeraukset vaikuttavat yrityksen tuoteportfolioon. Vaikutuksia tutkittaessa lanseeratut tuotteet jaettiin kahteen eri ryhmään ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Yrityksen työntekijöiden työnantajamielikuvat. Case: Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen
(2004)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tarkoituksena oli selventää työnantajamielikuvan käsitettä teoreettisen tarkastelun ja empiirisen tutkimuksen avulla, sekä tarkastella kohdeyrityksen sisäistä työnantajamielikuvaa, sen yhtenäisyyttä ja siihen ... -
Yrityksen ulkoinen työnantajakuva
(2009)
Pro gradu - tutkielmaTämä tutkielma käsittelee yrityksen ulkoista työnantajakuvaa ja sen kehittämistä teoreettisen tarkastelun ja empiirisen tutkimuksen avulla. Teoriaosan tavoitteena on selventää ja analysoida työnantajakuvan muodostumista, ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Yrityksen ulkoisen datan hyödyntäminen data-analytiikassa
(16.10.2020)
Pro gradu -tutkielmaYritysten kilpailuetu on tiiviimmin sidottuna saatavilla olevaan dataan sekä yrityksen kykyyn tuottaa datamassoista liiketoiminnalle arvokasta informaatiota. Nykypäivän liiketoiminnassa saatavilla olevan datan tehokas ... -
Yrityksen vastuu ympäristövahingosta ‒ Maaperän ja pohjaveden pilaantumisen osalta
(2013)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen kohteena on yrityksen ympäristövahinkovastuu. Tutkimuksessa keskitytään maaperän ja pohjaveden pilaantumistapauksiin rajaten luonnonkatastrofit ja ympäristöonnettomuudet tutkimuksen ulkopuolelle. Tutkimuksessa ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Yrityksen velkaantuneisuusasteen vaikutus kannattavuuteen. Empiirinen sovellus suomalaisiin pörssiyhtiöihin: muuttujina yrityksen koko, toimiala sekä suhdannevaihtelut
(2012)
Pro gradu - tutkielmaTässä tutkimuksessa pyritään selvittämään yrityksen velkaantuneisuusasteen vaikutusta kannattavuuteen. Tätä varten tutkimuksessa selitetään teoreettisesta näkökulmasta yrityksen optimaalinen pääomarakenne ja siihen vaikuttavat ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Yrityksen verovastuullisuus ja aggressiivinen verosuunnittelu : Pitääkö yritysten välttää aggressiivista verosuunnittelua toimiakseen verovastuullisesti?
(15.12.2024)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksessa tarkastellaan yritysten verovastuullisuutta kansainvälisessä toimintaympäristössä keskittyen erityisesti aggressiiviseen verosuunnitteluun. Kasvava tarve ymmärtää yritysten roolia yhteiskunnallisessa ... -
Yrityksen viennin edistäminen digitaalisen markkinoinnin ja verkkosivuston hakukoneoptimoinnin avull
(2015)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella digitaalisen markkinoinnin ja verkkosivuston hakukoneoptimoinnin hyödyntämisen mahdollisuuksia SK Tuotteen näkyvyyden, ja täten yrityksen viennin edistämisessä. Tutkimuksen taustalla ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Yrityksen yhteiskuntavastuu ja taloudellinen suorituskyky : Tarkastelussa eurooppalaiset yritykset vuosina 2014-2020
(16.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaYrityksen yhteiskuntavastuu ja vastuullinen sijoittaminen ovat jatkuvasti kasvavia trendejä maailmalla niin yritysten, sijoittajien kuin akateemisen yhteisön keskuudessa. Tästä huolimatta yrityksen yhteiskuntavastuun ja ... -
Yrityksen yhteiskuntavastuun määritelmä, käytännöt ja raportointi vastuullisen henkilöstöjohtamisen kontekstissa
(26.04.2022)
Pro gradu -tutkielmaYhteiskuntavastuun käsite on kehittynyt hyväntekeväisyydestä strategisen liiketoiminnan välttämättömyydeksi. Vastuullisen liiketoiminnan merkitys korostuu erityisesti suurilla yrityksillä, joiden odotetaan harjoittavan ... -
Yrityksen yhteiskuntavastuun yhteys sisäisen valvonnan tehokkuuteen yhdysvaltalaisissa pörssiyrityksissä
(13.04.2024)
Pro gradu -tutkielmaYrityksen yhteiskuntavastuu ja sisäinen valvonta ovat olleet jo pidempään laskentatoimen kirjallisuuden kaksi keskeistä osa-aluetta. Yhteiskuntavastuulla tarkoitetaan yksinkertaistettuna liiketoiminnan vaikutuksia ympäristöön, ... -
Yritykset ja ympäristön kestävä käyttö
(Vaasan yliopisto, 2001)
book -
Yritys ulosotossa
(2012)
Pro gradu - tutkielmaNykyinen tilanne maailmalla on johtanut siihen, että viime vuosina maksukyvyttömyyteen liittyvät asiat ovat olleet entistä enemmän esillä ja yhä useampi yritys joutuu tekemisiin maksuvaikeuksien kanssa joko velallisena tai ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Yritysaktivismia vai sateenkaaripesua? : Yritysten arvopohjaiset ulostulot sosiaalisessa mediassa
(19.04.2022)
Pro gradu -tutkielmaYritysvastuu nähdään nykypäivänä yhtenä menestyksekkään liiketoiminnan edellytyksenä. Vastuullisuus on kehittynyt vapaaehtoisesta hyväntekeväisyydestä siihen, että liiketoimintaa säädellään lain ja säädöksin, ja sen ... -
Yritysaktivistit oikeudenmukaisuuden asialla : Yritysaktivismin nykytila Suomessa
(04.11.2020)
Pro gradu -tutkielmaSuomalaisyritykset ovat ottaneet perinteisesti kantaa yhteiskunnalliseen keskusteluun ainoastaan silloin, kun aihe on koskenut läheisesti niiden omaa toimintaa. Maailmalla yritysten osallistuminen yhteiskunnalliseen ... -
Yritysasiakkaiden representaatiot hotelliketjujen verkkosivujen mainoskuvissa
(2015)
Pro gradu - tutkielmaTutkimukseni tavoite on selvittää, millaisia mielikuvia mainoskuvien yritysasiakkaiden representaatiot herättävät. Tutkimuksen lähtökohtana on oletus, että mainoskuvat osoittavat, millaisina hotelliketjut näkevät asiakkaansa. ... -
Yritysblogi osana B2B-yrityksen integroitua markkinointiviestintäkampanjaa –tapaustutkimus suomalaisessa LV-tuoteteollisuuden yrityksessä
(2013)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tarkoituksena on tutkia integroidun markkinointiviestintäkampanjan liikkeenjohdollisten toimien toteutumista ja yritysblogin roolia osana markkinointiviestintämixiä B2B- markkinoilla toimivan case-yrityksen ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Yritysblogin kriittiset menestystekijät
(2012)
Pro gradu - tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on konstruoida malli yritysblogin kriittisimmistä menestystekijöistä. Yritysblogilla tarkoitetaan tässä tutkimuksessa yrityksen viestintästrategiaan kuuluvaa yrityksen nimissä ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Yritysblogit suhdetoiminnan välineenä. Tarkastelun kohteena vuorovaikutuksen ylläpitämisen keinot
(2016)
Pro gradu - tutkielmaEtt framgångsrikt företag ägnar sig åt PR-verksamhet för att utveckla sin marknadskommunikation utgående från kundernas behov. Generellt definieras PR-verksamhet som ledande av kommunikationen mellan organisationen och ... -
Yritysbrändi-identiteetin kehittäminen fuusioituneessa yrityksessä sisäisen brändäyksen avulla - Tapaus DSV Oy
(2012)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen aiheena oli yritysbrändi-identiteetin kehittäminen fuusioituneessa yrityksessä sisäisen brändäyksen avulla. Tutkimusongelma oli se, miten fuusioituneelle yritykselle saadaan brändi-identiteetti, jonka organisaatio ...