OSUVA - Selaus nimekkeen mukaan
Aineistot 14858-14877 / 15138
-
Ympäristövandaaleja vai terveen luontoyhteyden vaalijoita? : Katsaus informaaliin liikuntaan ilmastokriisin kontekstissa
(Kunnallistieteen yhdistys, 11.03.2024)
article -
Ympäristövastuullisen brändi-identiteetin koettu autenttisuus : Case Oatly
(2021)
Pro gradu -tutkielmaYhä useampi brändi tunnistaa ilmastonmuutoksen ja sen torjunnan vaikutukset brändinsä asemaan sekä tulevaisuuskestävyyteen. Tämän myötä yritysvastuusta, varsinkin ympäristövastuullisuudesta, on muodostunut merkittävä ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Ympäristövastuullisuuden merkityksellistäminen muuttuvassa toimintaympäristössä : Pyrkimyspuhe pikamuotiyritys Inditexin vastuullisuusviestinnässä
(2025)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten Inditex Group kertoo sidosryhmilleen ympäristövastuullisuudestaan muuttuvassa toimintaympäristössä. Yrityksen tunnettuja vaatebrändejä ovat muun muassa Bershka, Massimo Dutti ... -
Ympäristövastuun legitimointi rakennusalalla : Tarkastelun kohteena Skanska Oy:n mediajulkaisut
(23.05.2022)
Pro gradu -tutkielmaVastuullisuudesta on tullut keskeinen osa liiketoimintaa, ja kuluttajat osaavat vaatia vastuullisuuteen liittyvää avoimuutta eri toimijoilta alasta riippumatta. Samalla kun vastuullisuus on kasvattanut merkitystään, myös ... -
Ympäristövastuun ulottuvuudet luksusmuotitalojen vastuullisuusraporteissa : Pro gradu -tutkielma
(06.05.2024)
Pro gradu -tutkielmaIlmastonmuutoksen vakavuuden vuoksi yrityksiltä vaaditaan raportointia vastuullisuudesta ja toiminnan ympäristöystävällisyydestä. Muotitalouden ollessa yksi saastuttavimmista talouden osa-alueista, on muodin tuottajien ... -
Ympäristöverotuksesta
(2003)
Pro gradu - tutkielmaYmpäristöveroilla pyritään ohjaamaan mm. teollisuutta, maataloutta ja kuluttajia valitsemaan ympäristölle mahdollisimman haitattomia aineita, tuotteita ja menetelmiä. Ympäristöverotukseen kuuluvat toimet kohdistuvat ... -
You Are Being Recorded: Failed Service Encounters and Consumer Revenge in the Airline Industry
(2019)
Pro gradu - tutkielmaThe rapid growth of social media and online content sharing platforms has shifted the scope of the traditional service encounter to also include the digital experience. These platforms have empowered consumers over service ... -
You Are What You Eat. Food Advertising, Contemporary Food Consumption and Life-Style Strategies
(2009)
Pro gradu - tutkielmaRuoka on päivittäin käytetty kulutushyödyke, jonka ympärille on luotu suuret markkinat. Kuluttajan suosimat ruoat kertovat kyseisen henkilön elämäntyylistä, mieltymyksistä, kulttuurista ja hänelle tärkeistä arvoista. Suurien ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
“You come-come, memsaab”. Code-switching in Sherni (1988), Raja Hindustani (1996) and Dus (2005)
(2015)
Pro gradu - tutkielmaTämä tutkielma käsittelee englannin kielen käyttöä kolmessa erilaisessa Bollywood-elokuvassa. Materiaalina ovat Sherni (1988), Raja Hindustani (1996) sekä Dus (2005). Tarkoituksena on tutkia, miten suhtautuminen englannin ... -
"You have the right to remain silent". Silence as an Instrument of Power in Two Fictional US Courtrooms
(2012)
Pro gradu - tutkielmaDenna studie hamnar inom området icke-verbal kommunikation. Eftersom nämnda område är väldigt omfattande har det skalats ner till att endast omfatta tystnad i denna studie. Hypotesen är att tystnad används som ett maktmedel ... -
”You know it’s over when they change the Netflix password.” - Suoratoistopalveluiden sitouttamisviestintä Instagramissa
(2018)
Pro gradu - tutkielmaTässä tutkimuksessa tarkastellaan Netflixin ja HBO Nordicin käyttämiä sitouttamisreto-risia keinoja Instagramissa. Tarkoitus on selvittää, mitä keinoja käyttämällä kyseiset suoratoistopalvelut sitouttavat potentiaalisia ... -
”You spend most of your life inside your head… make it a nice place to be” : Kuluttajien liittämät merkitykset mindfulness-meditaatioon
(20.05.2022)
Pro gradu -tutkielmaHyvinvointikuluttamisesta on kehittynyt viimeisen 10 vuoden aikana kokonaisvaltainen elinta-pa ja se on iskostunut osaksi länsimaista kulutuskulttuuria. Kulutuksen painopiste on siirtymäs-sä enenevissä määrin aineettomaan ... -
Your Very Own Polar Bear : Drawing Attention to Household Energy Efficiency Through Gamification
(IEEE, 25.06.2024)
articleThis research article presents a virtual HomeMascot intervention, based on gamified AI and IoT technologies, to motivate the reduction of household energy consumption. Home-Mascot, an endearing polar bear figure, motivates ... -
Youth participation in religious activities: Case study of the Congregations of Mikael Agricola and Munkkiniemi Churches in Helsinki, Finland and Presbyterian Church Down Beach Limbe, Cameroon. A Comparative Perspective
(2012)
Pro gradu - tutkielmaThis study explores the influence of culture on youth participation in three congregations; Mikael Agricola and Munkkiniemi in the Evangelical Lutheran Church, Finland and the Presbyterian Church Down Beach Limbe, ... -
Youth Unemployment and Social Exclusion: Focus on the Nordic Countries
(26.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaABSTRACT The study’s goal is to examine, to what extent the youth unemployment of the Nordic countries is procyclical, as well as, to examine how different labour market policies could reduce the negative effects of ... -
YouTube ja tekijänoikeudet
(2014)
Pro gradu - tutkielmaTekijänoikeuslainsäädännön tavoitteena on edistää henkistä luomistyötä, sekä edesauttaa teoksien luojia saamaan teoksestaan hyötyä, niin taloudellisesti kuin maineen puolestakin. Tutkielma käsittelee Suomen ja Yhdysvaltojen ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Yrittäjien näkemyksiä Vaasan kauppakeskustasta
(Vaasan yliopisto, 2000)
book -
Yrittäjien ympäristöasenteet energiateknologiasektorilla
(Vaasan yliopisto, 2006)
book -
Yrittäjyyden edistäminen : arviointi toimenpiteistä Vaasan läänissä
(Vaasan yliopisto, 1998)
book -
Yrittäjyyden edistäminen maaseutuhallinnossa : paikkasokeaa, paikkatietoista ja paikkaperustaista kehittämistä
(Maaseudun uusi aika ry, 2019)
articleArtikkelissa tulkitaan eksogeenisen, endogeenisen ja neoendogeenisen kehittämisen näkökulmia suhteessa laajempaan maaseudun kehittämisen teoriaperintöön. Tähän perustuen määritellään kolme yrittäjyyden edistämisen diskurssia: ...