Selaus Oppiaineen mukaanDigitaalinen media
Aineistot 21-40 / 73
-
Kaupallisen sisällön tunnistettavuus mediatalojen verkkosivuilla : Journalististen artikkeleiden ja verkkoadvertoriaalien visuaaliset erot ja yhteneväisyydet
(30.01.2020)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia visuaalisia keinoja suomalaiset mediatalot käyttävät erottaakseen verkkoadvertoriaalin journalistisesta artikkelista. Verkkoadvertoriaali on natiivimainonnan yksi muoto, ... -
Korona aiheutti mielenterveyskriisin : Mielenterveyden representaatiot korona-ajan mediassa
(12.06.2022)
Pro gradu -tutkielmaVuoden 2020 alusta lähtien koronapandemia on vaikuttanut yhteiskuntaan aiheuttamalla kriisin, joka on heijastunut median aiheisiin. Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkastellaan sitä, miten mielenterveys kytkeytyy koronaan ... -
Luottamus rakentuu vuorovaikutuksessa – myös digitaalisesti : Etätyön johtamisen vuorovaikutuskäytännöt pandemiatilanteessa
(29.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaOrganisaatiot joutuivat siirtymään äkillisesti pääsääntöiseen etätyöhön keväällä 2020 SARS-CoV-2-viruksen eli koronaviruksen aiheuttaman COVID-19-taudin levinneisyydestä seuranneen globaalin pandemiatilanteen takia. Muutos ... -
"Maailman vastuullisin ruokakauppa" : Vastuullisuuden rakentamisen keinot K-ryhmän vastuullisuusuutisissa
(2022)
Pro gradu -tutkielmaVastuullisuusviestintä on kasvattanut suosiotaan, ja se on yhä enemmän osa yritysten toimintaa ja strategiaa. Vastuullisuudesta on muodostunut monille kuluttajille keskeinen arvo, jonka mukaan tehdään valintoja kauppojen ... -
”Maaseutu on hyötynyt enemmän koronasta kuin poliitikoista” : Kamppailu maaseudun merkityksistä suomalaisissa uutismedioissa vuosina 2016 ja 2021
(2023)
Pro gradu -tutkielmaKoronapandemian aikana kiinnostus maaseutua kohtaan on kasvanut. Ihmiset alkoivat kaivata luontoa ja tilaa, ja lisäksi etätyö on mahdollistanut työnteon paikkariippumattomasti. Pandemiaa edeltävänä aikana suomalaisen ... -
#maitomyytit : Diskurssit ja osallistumisen funktiot maitokeskustelussa
(16.05.2022)
Pro gradu -tutkielmaTutkimuksen tavoitteena oli selvittää diskursseja ja osallistumisen funktioita tarkastelemalla, millaista julkista verkkokeskustelua aihetunnisteen #maitomyytit ympärille muodostui Twitterissä. Keskustelu sai alkunsa ... -
"Mietimme päivittäin, mitä tuotamme maailmaan, johon ei tarvitsisi tuottaa enää yhtään mitään" : Kotimaisten muoti- ja vaatetusalan yritysten kiertotalouteen liittyvä viestintä ja oman toiminnan oikeuttaminen
(05.05.2023)
Pro gradu -tutkielmaKiertotalous ja siitä viestiminen on tullut viime vuosina yhä tärkeämmäksi osa-alueeksi yritysten vastuullisuusviestinnässä. Erityisesti muoti- ja vaatetusalan yritykset ovat joutuneet suurennuslasin alle ilmasto-, ... -
Mikä puhutti Uudenmaan liikkumisrajoituksen aikana? : Erään Facebook-ryhmän diskurssit huhtikuussa 2020
(04.11.2021)
Pro gradu -tutkielmaKoronavirus alkoi levitä maapallolla joulukuussa 2019, ja ensimmäinen koronatartunta Suomessa vahvistettiin tammikuussa 2020. Herkästi tarttuvan viruksen leviämisen estämiseksi Suomessa asetettiin voimaan liikkumisrajoitus ... -
Monimuotoisuus suomalaisten työnantajien verkkosivuilla : Tarkastelussa Vastuullinen Työnantaja -kampanjan voittajat 2021
(2022)
Pro gradu -tutkielmaTyöelämän kontekstissa monimuotoisuudella tarkoitetaan työntekijöiden ja henkilöstön keskinäisiä eroavaisuuksia esimerkiksi sukupuolessa, iässä, seksuaalisessa suuntautumisessa, koulutuksessa ja arvoissa. Laajemmin kyse ... -
”Myönnän, että on välillä vaikeaa olla suurennuslasin alla kaikkine valintoineni” : Ilmastoraportista kertovien lifestyle-blogijulkaisujen retoriset keinot
(05 / 2020)
Pro gradu -tutkielmaKeskustelut, joissa pohditaan kuluttajan mahdollisuuksia ilmastonmuutokseen vaikuttamiseen ovat ajankohtainen ilmiö sekä perinteisessä että sosiaalisessa mediassa. Tässä pro gradu - tutkielmassa tarkastellaan suomalaisten ... -
”Nuoret äänestäjät ja Venäjä tykkäävät” : Sanna Marinin bilekohu hybridimediassa
(25.04.2023)
Pro gradu -tutkielmaTässä tutkimuksessa tarkastellaan Suomen pääministerin, Sanna Marinin julkisuuteen päätyneistä bilevideoista noussutta kohua elokuussa 2022. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaiseksi julkinen keskustelu Sanna Marinin ... -
Nykypohjalaisuuden representaatiot yhteisöpalvelu Instagramissa
(2020)
Pro gradu -tutkielmaGlobaalistuneen mediamaiseman ja ihmisten liikkuvuuden myötä perinteet ja tavat sekoittuvat toisiinsa. Samanaikaisesti alueellisuus koetaan yhä tärkeämmäksi. Pohjalaisuuden kokemus ja sen visuaalinen representaatio ovat ... -
"Nyt on Euroopan aika." : Eurooppamyönteinen diskurssi poliittisen viestinnän välineenä
(06.04.2022)
Pro gradu -tutkielmaEuroopan unionista käyty keskustelu on politisoitunut ja EU-vastaiset puolueet ovat nostaneet kannatustaan lähes jokaisessa unionin jäsenmaassa 2000-luvulla. EU:n kritiikki liittyy erityisesti siihen, millä taholla on ... -
Näytelmien esittelyt teatterimarkkinoinnin välineenä : Tarkastelussa kielelliset ja visuaaliset vaikutuskeinot
(27.01.2020)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millä tavoin näytelmien esittelyillä pyritään vaikuttamaan vastaanottajaan ja pohtia, millainen rooli näytelmien esittelyillä on teatterimarkkinoinnissa. Tutkin esittelyissä ... -
”On turhauttavaa, kun ei pysty palvelemaan toivotulla tavalla” : Asiakaspalvelijoiden rooli pankin maineen rakentajina
(03.11.2023)
Pro gradu -tutkielmaTämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää, millainen pankin asiakaspalvelijoiden vuorovaikutuksellinen rooli on pankin maineen ylläpitäjinä ja rakentajina. Työ käsittelee, kuinka asiakaspalvelijat, pankkialan ... -
Onko ihonvärillä vaikutusta uutisen otsikkoon? : Huippujalkapalloilijoita käsittelevä otsikointi iltapäivälehdessä
(2021)
Pro gradu -tutkielmaJalkapalloilijat ja muut huippu-urheilijat ovat nykyaikana vahvasti esillä mediassa. Urheilu ja urheilijoiden elämä kiinnostavat ihmisiä ja tästä syystä urheilijoihin liittyviä artikkeleita näkyy paljon myös iltapäivälehdissä. ... -
”Our work #ForThePeople continues.” : Näkyvyyteen ja suosioon vaikuttavat tekijät Nancy Pelosin tviiteissä
(24.04.2020)
Pro gradu -tutkielmaTämä tutkielma käsittelee retoristen strategioiden merkitystä osana onnistunutta poliittista viestintää sosiaalisessa mediassa. Tutkielman tavoitteena on selvittää poliittisen viestinnän näkökulmasta minkälaisilla ... -
Paikallisuus ei korvaa laatua : Paikallislehtien lukijat kaipaavat syvällisempää journalismia
(31.05.2023)
Pro gradu -tutkielmaPaikallisuutta voidaan määritellä monella eri tavalla. Historia, traditiot ja erityisesti ihmiset luovat itse sen, mikä on paikallista. Käsitys siitä, mikä on paikallista määrittyy aitouden, tapojen, uskomusten ja muun ... -
Pelialan tuotekriisien retoriikkaa : Maineen korjaamisesta sidosryhmien tulkintaan
(31.05.2023)
Pro gradu -tutkielmaSosiaalisesta mediasta on tullut väistämätön osa yrityksen viestintää ja yritys voi hyötyä sen tuomasta julkisuudesta, mutta sillä on myös haasteensa. Sosiaalisessa mediassa yrityksen sidosryhmät kohtaavat toisten käyttäjien ... -
Poliitikkojen twiittien funktiot ja vakuuttamisen keinot sosiaalisessa mediassa : Tarkastelussa Yhdysvaltain presidenttiehdokkaiden toisiaan koskeva viestintä Twitterissä
(23.04.2020)
Pro gradu -tutkielmaTämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten Yhdysvaltojen vuoden 2016 presidenttiehdokkaat Hillary Clinton ja Donald Trump viestivät toisistaan Twitterissä ja minkälaisia vakuuttamisen keinoja he käyttävät. Aihe ...