Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Artikkelit
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Effects of Financial Education : Evidence from Finnish Lower Secondary Schools

Kalmi, Panu (2017-12-01)

 
Katso/Avaa
Artikkeli (520.0Kb)
Lataukset: 

URI
https://doi.org/10.1111/ecno.12114

Kalmi, Panu
Wiley
01.12.2017
doi:10.1111/ecno.12114
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019102334484

Kuvaus

vertaisarvioitu
Tiivistelmä
We study the effects of a peer-to-peer learning environment designed for lower secondary schools that provides financial education using games, videos and other materials provided online. We exploit a quasi-experimental setting with a control group to evaluate the effects of the learning environment and to distinguish them from the effects of a general economics course. We use two different samples from subsequent years to check the robustness of the results. Our results demonstrate the positive effects of financial education on financial knowledge, but no significant effects are shown in terms of savings behaviour. Further, although we find that girls improve their scores much more than boys after the educational intervention, we also find that this results from general education rather than from the specific intervention. Finally, we find that increased knowledge and enhanced savings behaviour are strongly correlated, supporting the notion that financial education holds promise for changing financial behaviour.
Kokoelmat
  • Artikkelit [3155]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste