Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

”Siitä tulee sellainen positiivinen kierre – parhaimmillaan”. Työntekijälähettilyys osana brändin vetovoimaisuuden rakentumista

Ruotsila, Jasmiina (2018)

 
Katso/Avaa
osuva_8030.pdf (801.3Kb)
Lataukset: 


Ruotsila, Jasmiina
2018
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Verkostoituneemmassa ja vuorovaikutteisemmassa yhteiskunnassa on alettu korostaa työntekijöiden viestinnällistä potentiaalia entistä enemmän. Tutkimuksen taustalla on mielenkiinto siihen, miten työntekijän henkilökohtainen, brändiä kannattava viestintä vaikuttaa kohderyhmän mielikuviin organisaation brändistä.

Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten organisaation brändin vetovoimaisuutta rakennetaan työntekijälähettilyyden avulla. Tutkimuksen tavoitetta tarkastellaan siitä näkökulmasta, millainen rooli työntekijälähettilyydellä on organisaatioiden viestinnässä, millaiseksi brändi rakentuu työntekijälähettilyyden kautta verrattuna organisaation omaan viestintään ja millaisiksi organisaation asiakassuhteet muodostuvat työntekijälähettilyyden kautta.

Tutkimuksen toteutuksessa hyödynnetään laadullista tutkimusotetta. Tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla viiden eri viestintäalan asiantuntijaorganisaation edustajaa teemahaastattelulla. Haastatteluista saatu aineisto analysoitiin aineistolähtöisellä sisällönanalyysilla.

Työntekijälähettilyys syntyy organisaatioissa vapaaehtoisuuden ja tavoitteellisuuden yhdistelmästä. Työntekijälähettilyys on tutkittavissa organisaatioissa muuta organisaation viestintää ja brändin rakentamista tukeva osa, ja sitä pidetään luonnollisena osana organisaation työntekijöiden viestintää. Brändin vetovoimaisuus rakentuu vuorovaikutustilanteissa, joissa sitouttaminen ja tätä kautta sitoutuminen tapahtuvat työntekijän ja kohderyhmän kohtaamisten kautta. Brändiä rakennetaan työntekijälähettilyyden avulla pyrkimällä ajatusjohtajuuteen, vaikuttavuuteen, brändin vahvistamiseen, luottamuksen kasvattamiseen, brändin tunnettuuden lisäämiseen sekä erottautumiseen ja sitoutumiseen.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt [5968]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste