Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Palvelubrändäys asiakassuhteiden johtamisen kehittäjänä tietointensiivisessä liiketoiminnassa

Ollikainen, Joel (2019)

 
Katso/Avaa
osuva_8554.pdf (606.4Kb)
Lataukset: 


Ollikainen, Joel
2019
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Brändäys ja brändit on pitkään yhdistetty kuluttajille myytäviin tuotteisiin. Palvelubrändäys on kuitenkin lisääntyvän kiinnostuksen kohteena. Asiakassuhteiden johtaminen on ollut laajassa tutkijoiden mielenkiinnon kohteena viimeiset parikymmentä vuotta. Asiakassuhteiden johtamiseen tehdyistä panostuksista suuri osa epäonnistuu.

Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena on arvioida palvelubrändäyksen mahdollisuuksia kehittää asiakassuhteita tietointensiivisessä liiketoiminnassa. Tätä tutkitaan liikkeenjohdollisesta näkökulmasta. Tutkimuksen ensimmäisessä teorialuvussa tarkastellaan asiakassuhteiden johtamisen kriittisiin menestystekijöihin. Tutkimuksen toisessa teorialuvussa käydään läpi B2B markkinoilla toimivien asiantuntijaorganisaatioiden palvelubrändi identiteetin rakentamisen keskeiset osatekijät.

Empiriaosassa analysoidaan empiirisesti yritysmarkkinoilla toimivien asiantuntijapalveluyrityksen brändi-identiteetin kokemista heidän johtonsa toimesta laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin keinoin. Aineisto kerättiin asiantuntijaorganisaatioiden toimitusjohtajien tai muiden vastaavien johtajien teemahaastatteluna. Aineistosta tunnistettiin se, että asiantuntijat ovat asiantuntijaorganisaatioissa keskiössä.

Analyysin tuloksista korostui se, että monimutkaisista asiantuntijapalveluista on tärkeää ja viestiä mahdollisimman yksinkertaisesti ja selkeästi mahdollisille asiakkaille. Selkeällä, yksinkertaisella ja kiinnostavalla viestimisellä on mahdollisuus erottautua edukseen. Sen lisäksi asiantuntijaorganisaatiot taipuvat hyvin notkeasti asiakkaidensa tarpeisiin.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt [6337]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste