Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pk-verkkokauppayrityksen kansainvälistymisen kriittiset menestystekijät Euroopan markkinoilla

Laukkanen, Jessica (2018)

 
Katso/Avaa
osuva_8050.pdf (2.393Mb)
Lataukset: 


Laukkanen, Jessica
2018
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Digitalisaation myötä sähköisen kaupankäynnin osuus yritysten liiketoiminnasta on kasvanut viime vuosikymmenten aikana. Digitalisoituminen on myös helpottanut yritysten liiketoiminnan laajentamista kansainvälisille markkinoille. Yhä useampi kuluttaja ostaa tuotteita tai palveluita verkkokaupoista myös oman kotimaansa ulkopuolelta. Euroopan markkinat tarjoavat monia mahdollisuuksia pienten ja keskisuurten verkkokauppayritysten kansainvälistymiselle, erityisesti Euroopan digitaalisten sisämarkkinoiden myötä. Tutkimuksen tavoitteena on kartoittaa pk-verkkokauppayrityksen kansainvälistymisen kriittisiä menestystekijöitä Euroopan markkinoiden näkökulmasta. Tutkimuksessa tarkastellaan erityisesti sellaisia pk-verkkokauppayrityksiä, joiden tarjonta koostuu digitaalisista tuotteista tai palveluista.

Pk-verkkokauppayritysten kansainvälistymisen kriittisiä menestystekijöitä Euroopan markkinoilla selvitetään tutkimuksessa kvalitatiivisen tutkimusmenetelmän avulla, tässä tapauksessa integroivan kirjallisuuskatsauksen pohjalta. Verkkokaupan kansainvälistymisstrategian laadintaa tarkastellaan kolmen kansainvälistymisstrategian peruspilarin, tuote-, hinta- ja markkinointistrategian, valossa. Euroopan markkinoiden erityispiirteitä ja mahdollisuuksia pk-verkkokauppayrityksille tarkastellaan tutkimuksessa erityisesti Euroopan digitaalisten sisämarkkinoiden näkökulmasta.

Integroivan kirjallisuuskatsauksen pohjalta on luotu kriittisten menestystekijöiden malli Euroopan markkinoilla kansainvälistymään pyrkivälle pk-verkkokauppayritykselle. Kriittisten menestystekijöiden mallissa huomataan pk-verkkokaupan kansainvälistymisen menestymisen pohjautuvan erityisesti yrityksen tuotteiden tai palveluiden sopivuuteen kohdemarkkinoille, markkinointiin, selkeään ja riittävän kattavaan kansainvälistymisstrategiaan, verkkokaupan käytettävyyteen ja muokattavuuteen sekä vahvaan tietouteen markkinoista, joille pyritään. Tutkimustuloksena saatua mallia on lopuksi diskussiossa tarkasteltu tutkimuksen rajausten näkökulmasta.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt [7617]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste