Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rhetorik in der Werbung - am Beispiel von Werbeanzeigen der Autoverleihungsfirma Sixt

Korpi, Paula (2018)

 
Tweet refworks
 
Katso/Avaa
osuva_8394.pdf (3.463Mb)
Lataukset: 


Korpi, Paula
2018
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Nykyaikana on mahdotonta olla törmäämättä mainontaan ja sen eri muotoihin. Mainoksia tuodaan eteemme jopa kotisohvalle television ja sanomalehtien kautta. Mainoksissa käytetään yhä enemmän erilaista retoriikkaa herättämään mielenkiintoa.

Tutkielma käsittelee saksalaisen autonvuokrausyrityksen mainoksia sekä niissä esiintyvää retoriikkaa. Tutkielmassa perehdytään siihen, millaisia retorisia keinoja ja sanaleikkejä mainoksissa on käytetty ja millaisilla eri keinoilla ihmiset yritetään saada kiinnostumaan autonvuokrauksesta. Myös kuvan ja tekstin suhdetta toisiinsa tutkitaan tarkemmin. Tutkimusaineisto koostuu 23 autonvuokrausyritys Sixt:in mainoksista.

Teoriaosiossa selitetään aihealueen kannalta tärkeimmät käsitteet sekä käsitellään yleisesti mainoksia sekä markkinointiviestintää. Esitettävä teoria pohjautuu etenkin Nina Janichin teoksiin mainonnassa käytettävästä kielestä, retoriikasta ja markkinointiviestinnästä.

Varsinaisessa tutkimuksessa tutkimusmateriaalista löydetyt retoriset keinot jaotellaan kuuteen eri alaluokkaan sen perusteella, mikä retorinen keino on kyseessä. Materiaalista löytyneet sanaleikit jaotellaan sen perusteella, ovatko ne esimerkiksi riippuvaisia kontekstista. Tutkimuksessa analysoidaan mainosten sisältöä ja niiden tarkoitusperää laadullisesta näkökulmasta.

Tutkimuksessa havaittiin, että tutkimusmateriaalin mainoksista löydettiin kaikkiin kuuteen retoristen keinojen alaluokkiin sopivia mainoksia. Sekä kahta erilaista sanaleikkimuotoa. Kuvan ja tekstin suhdetta tutkimalla löydettiin erilaisia toisiaan tukevia sekä merkitystä selittäviä suhteita.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt [5294]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste