Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

“They threw me out of a plane”. Crisis Communication in Social Media

Himilä, Enni (2019)

 
Tweet refworks
 
Katso/Avaa
osuva_8520.pdf (1.166Mb)
Lataukset: 

Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Himilä, Enni
2019
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Tässä tutkimuksessa analysoin, kuinka United Airlines hallitsi kriisiviestinnän sen jälkeen, 69-vuotias matkustaja oli poistettu väkivaltaisesti ylibuukatusta lentokoneesta. Muut matkustajat kuvasivat tapahtuman ja jakoivat sen sosiaalisessa mediassa. Videomateriaali levisi nopeasti ympäri maailmaa, ja jo 24 tunnin päästä kun video oli nostanut lentoyhtiön koko maailman tietoon, United Airlines huomasi, mikä voima sosiaalisella medialla voi olla,

Tässä tutkimuksessa käytän menetelmänä kvalitatiivista eli laadullista tapaustutkimusta. Tutkimusmateriaali koostuu Facebook- ja Twitterkommenteista, jotka on julkaistu United Airlinesin sosiaalisen median tileillä. Tutkimus vastaa tutkimuskysymykseen: ”Mitä kommunikaatiovirheitä United Airlines teki kommunikoidessaan yleisön kanssa Facebookissa ja Twitterissä kriisin aikana?”

Tutkimus osoitti, että United Airlines ei toiminut niin kuin monissa kriisiviestintäteorioissa on suositeltu. Ensimmäinen virallinen tiedote, jonka United julkaisi, oli hyvin ympäripyöreä ja anteeksipyytelemätön. Lisäksi he eivät ottaneet vastuuta tapahtumasta, vaan koittivat vierittää syyn viranomaisten ja uhrin niskaan. Seuraavat tiedotteet eivät parantaneet tilannetta, sillä tiedotteet eivät olleet yhdenmukaisia, vaan sisältö vaihteli suuresti. Tämä teki lentoyhtiöstä epäjohdonmukaisen sekä epäluotettavan. Useat ihmiset alkoivat boikotoida lentoyhtiötä ja kritisoida sitä vahvasti. Vastaavanlaiset tapahtumat osoittavat, kuinka tärkeää hyvin toteutettu kriisiviestintä on. Jopa pienet tapahtumat voivat vahingoittaa yritysten mainetta suuresti, jollei niihin puututa. Siksi kriisiviestinnän ymmärtäminen on tärkeää, jotta yritykset voivat välttää vastaavanlaisia tapauksia.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus) [3095]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste