Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lokaalin markkinointistrategian toteutuminen globaalille yleisölle suunnatuissa sosiaalisen median julkaisuissa. Tapaustutkimus teknologiayrityksen Facebook-viestinnästä

Vähäjylkkä, Susanne Emilia (2018)

 
Katso/Avaa
osuva_8406.pdf (866.0Kb)
Lataukset: 

Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Vähäjylkkä, Susanne Emilia
2018
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Yritysten välistä kauppaa tekevät yritykset ovat tunnistaneet sosiaalisen median tarjoamat mahdollisuudet, mutta usein yrityksiltä puuttuu sosiaalisen median strategia, joka tukisi markkinointia ja sitouttaisi yleisön. Tutkimuksen kohteena oli kansainvälinen teknologiayritys ja tavoitteena oli selvittää, miten teknologiayrityksen globaalit Facebook-julkaisut vastaavat lokaalin markkinointistrategian tavoitteita. Tarkastelin vastaavuutta julkaisujen sisältöjen, tavoitteiden ja sitouttamisen näkökulmasta.

Tutkimusaineistona käytin teknologiayrityksen Suomen markkinointistrategiaa vuodelta 2017 ja yrityksen globaalin markkinointitiimin laatimia Facebook-julkaisuja 1.10.–31.12.2017. Saadakseni selville mahdollisen vastaavuuden markkinointistrategian ja sosiaalisen median julkaisujen välillä analysoin ensin teknologiayrityksen Suomen markkinointistrategiaa sisällönanalyysin avulla ja tämän jälkeen teemoittelin julkaisut eri kategorioihin. Näin pääsin vertailemaan markkinointistrategian ja julkaisujen teemoja. Lisäksi tein julkaisuille funktioanalyysin saadakseni selville, miten julkaisut palvelevat markkinointia. Tutkin myös ilmaisten ja maksettua mainontaa käyttävien julkaisujen sitouttamisen keinoja kuva-analyysin avulla.

Tulokset osoittavat, että kohdeyrityksen globaalin markkinointitiimin julkaisemat sisällöt tukevat hyvin bränditunnettuuden edistämistä. Sen sijaan markkinointistrategian teemoista lokalisointi ja partnereiden tukeminen puuttuivat julkaisuista. Ilmaiset julkaisut sitouttivat yleisönsä kuvilla pääosin aktioprosessien avulla, kun taas maksettua mainontaa sisältävissä julkaisuissa oli käytetty useita eri visuaalisia keinoja.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus) [3205]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste