• Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tietosuojalausekkeet luksusmuotiyritysten asiakassuhteen ylläpidon välineinä

Chukwuma, Wilma (2018)

 
Tweet Pikkukuva
 
Pikkukuva
Katso/Avaa
osuva_8186.pdf (1.100Mb)
Lataukset: 

Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Chukwuma, Wilma
2018
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Yritykset hyödyntävät verkon käyttäjistä kerättäviä yksityisiä ja henkilökohtaisia tietoja verkkokaupassa palvelun tarjoamiseksi ja markkinointitarkoituksiin. Verkossa käyttäjien yk- sityisyyteen kohdistuu tietoturvauhkia, millä on vaikutusta käyttäjien kulutuskäyttäytymi- seen. Tietoturvallisuus verkkokaupassa asettaa näin ollen haasteita yritysten asiakassuhteen ylläpidolle. Erityisiä haasteita se asettaa luksusmuotiyrityksille, joiden asiakassuhteen yllä- pito on perustunut aikaisemmin asiakkaan kohtaamisen kautta välitettäviin arvoihin. Tä- män tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten luksusmuotiyritykset ylläpitävät asiakassuh- dettaan niihin käyttäjiin, jotka ovat huolissaan tietoturvastaan verkkokaupassa.

Tutkimuksen aineistona on seitsemän luksusmuotiyrityksen verkkokaupoissa esitetyt tieto- suojalausekkeet. Tekstejä analysoidaan systeemisfunktionaaliseen kielioppiteoriaan perustu- valla menetelmällä. Tutkimuksessa tarkastellaan tekstissä esiintyviä diskursseja sekä niitä tapoja, joilla sekä yrityksen että käyttäjien toiminta kuvataan. Tutkimuksen tulokset osoitta- vat, että luksusmuotiyritykset ylläpitävät asiakassuhdettaan viestimällä käyttäjille luottamuk- sen ja statuksen arvoja. Luottamuksen arvosta viestimällä yritykset pyrkivät vaikuttamaan käyttäjien kulutuskäyttäytymiseen. Statuksen arvosta viestiminen on puolestaan luksus- muotiyrityksille ominainen asiakasarvon piirre, joka on yksi tärkeimmistä luksusmuotituot- teiden kuluttamisen perusteista. Lisäksi tutkimuksessa todetaan, että vastuu asiakassuhteen muodostamisen onnistumisesta siirretään käyttäjälle. Tutkimuksen tulokset tukevat aikai- sempien tutkimusten tuloksia, joissa todetaan, että yritykset siirtävät vastuuta tietosuojansa hallinnasta käyttäjälle.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus) [2978]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta