Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Non-profit-organisaation kuluttajavarainhankinnan kehittäminen markkinoinnin näkökulmasta

Mäkijärvi, Satu (2018)

 
Katso/Avaa
osuva_8170.pdf (1.045Mb)
Lataukset: 

Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Mäkijärvi, Satu
2018
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tuottaa jäsen-neltyä tietoa John Nurmisen säätiön kuluttajavarain-hankinnasta sen kehittämisen tueksi. Tarkoitukseen päästään kolmen osatavoitteen kautta.

Ensimmäisenä tavoitteena on teorian kautta muodos-taa ymmärrys non-profit-organisaation erityispiirteistä erityisesti suhteessa varainhankintaan. Toisena tavoit-teena on lisätä ymmärrystä kuluttajalahjoittajien asen-teista John Nurmisen säätiötä kohtaan, johon päästään haastattelemalla John Nurmisen säätiön Puhdas Itämeri –hankkeisiin lahjoittaneita kuluttajia. Kolmantena tavoit-teena on muodostaa mallinnus John Nurmisen Säätiön valintatekijöistä kuluttajavarainhankinnan tehostamisen tueksi, eli tehdä johtopäätöksiä, mitkä ovat ne tekijät jotka saavat kuluttajan lahjoittamaan kohde-organisaatiolle.

Valtion julkisen tuen heikentyessä kilpailu lahjoitus-varoista kiristyy entisestään nonprofit-organisaatioiden kentässä. Varainhankinnan tulisi yhä yksilöllisemmin ja proaktiivisemmin kyetä tarjoamaan kuluttajalle räätä-löityä vastinetta lahjoituksestaan perinteisen, missio-keskeisen varainhankinnan siirtyessä yhä asiakaskes-keisempään suuntaan. Ratkaisua tähän varainhan-kinnan johtamisen ongelmaan haetaankin markki-noinnista. Tämän tutkimuksen viitekehys koostuu sekä organisaation ja lahjoituskohteen valintaan liittyvistä tekijöistä, että lahjoittajan sisäisistä motivaatiotekijöistä. Tutkimus on luonteeltaan kvalitatiivinen haastattelu-tutkimus, jonka kautta pyritään ymmärtämään lahjoit-tajia John Nurmisen säätiön kontekstissa. Tutkimus-tuloksien myötä saatiin arvokasta tietoa säätiön vahvuuksista sekä heikkouksista lahjoittajien mielissä, joiden perusteella kuluttajavarainhankintaa on mahdollista strategisemmin kehittää.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus) [3298]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste