Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitalisaation hyödynnettävyys mikroyrityksen asiakashallinnassa

Lindström, Paula (2018)

 
Katso/Avaa
osuva_8156.pdf (1.493Mb)
Lataukset: 

Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Lindström, Paula
2018
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Digitalisaatio on terminä mukana useassa kehitysasiassa tänä päivänä. Se pitää sisällään muutoksen, joka perustuu kehittyvään digitaaliseen tekniikkaan. Liiketoiminnassa on ollut perustoimintojen sähköistämistä jo pitkään, joten digitalisaatiosta haetaan parannusta liiketoimintamalliin. Digitalisaatio tuo myös kokonaan uusia mahdollisuuksia liiketoimintaan. Asiakkaat ovat vahvasti mukana kehittyvän tekniikan tuomassa muutoksessa. Palvelut ja tuotteet halutaan yksilöllisesti, laadukkaasti ja nopeasti. Isoilla ja keskisuurilla yrityksillä on lähes poikkeuksetta muihin yritysjärjestelmiin ja tietokantoihin liitetyt asiakashallintaohjelmat auttamassa asiakassuhteen hoidossa. Pien- ja mikroyrityksillä on asiakashallinta hoidettu usein kevyillä ratkaisuilla.

Tutkimuksessa tutkitaan digitalisaation hyödynnettävyyttä mikroyrityksen asiakashallinnassa. Tutkimus pohjautuu aiempaan teoriapohjaan käsitteistä. Käsitteiden sovellusalueita käydään läpi kokonaiskuvan selventämiseksi. Apuna tutkimuksessa käytetään tapaustutkimusta. Sillä haetaan vastausta tutkimuskysymykseen tutkimalla kohteita omassa yhteydessään yrityselämän arjessa. Digitalisaatiosta ja asiakashallinnasta sekä niiden vaikutuksesta yritysmaailmaan on kirjoitettu paljon kirjallisuutta, artikkeleita ja tutkimuksia. Myös sosiaalisessa mediassa on keskustelua aiheista. Tutkimalla teorian materiaaleja sekä havainnoimalla kohteena olevaa mikroyritystä, tehdään näistä yhteenveto tutkimustuloksena.

Digitalisaatio on läsnä asiakkaiden ja yrittäjien elämässä olipa sitä sanottu ilmiöksi tai liiketoiminnan normaaliksi kehitykseksi. Tietoteknologian kehitys kulkee eteenpäin omalla nopealla tahdillaan. Mikroyrityksen asiakashallinnan digitalisoitumiseen vaikuttaa sen toimiala. Digitaaliset työkalut nopeuttavat, tehostavat ja ketteröittävät yrityksen toimintaa, joten niiden käyttöönottoa suositaan. Asiakkaan digitaalisten kohtaamispisteiden lisääntyessä, digitalisaation hyödyt tuntuvat mikroyrityksen asiakashallinnassa yhä kasvavassa määrin.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus) [3253]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste