- Selaus nimekkeen mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
Aineistot 3099-3118 / 3330
-
VASTUULLINEN SIJOITTAMINEN SUOMESSA: Tapaustutkimuksia suomalaisten instituutioiden vastuullisesta sijoittamisesta
(2016)
Pro gradu - tutkielmaTässä tutkimuksessa perehdytään vastuullisen sijoittamisen taustaan ja menetelmiin. Tutkimuksen teoriaosuudessa tarkastellaan vastuullisen sijoittamisen kehittymistä ja esitellään vastuullisen sijoittamisen menetelmiä. ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Vastuullinen tekoäly riskienhallinnan näkökulmasta : Käsittelyssä Euroopan unionin ehdotus tekoälyasetuksesta
(12.05.2023)
Pro gradu -tutkielmaTekoälyjärjestelmien kasvava hyödyntäminen yhteiskunnassamme on nostanut esiin paljon keskustelua liittyen erityisesti järjestelmien eettisyyteen, datahallintoon, luottamukseen ja laillisuuteen liittyen. Tekoälyn käyttöönoton ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Vastuullisen brändimielikuvan rakentaminen markkinointiviestinnän avulla - case: Kotipizza
(2016)
Pro gradu - tutkielmaLiiketoiminnan vastuullisuus kiinnostaa kuluttajia yhä enemmän ja yritykset ovatkin huomanneet vastuullisuudella olevan merkitystä kuluttajien tekemiin ostopäätöksiin. Vastuullisuuden markkinoiminen on haasteellinen tehtävä ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Vastuullisen ruoan kuluttamisen merkityksellistyminen: Lisäarvoa eettisellä markkinoinnilla?
(2017)
Pro gradu - tutkielmaEettisyys on noussut tärkeään asemaan kulutuksessa etenkin ilmaston ja muiden maapallon hyvinvointia koskevien muutosten myötä. Tässä tutkimuksessa keskityttiinkin eettisen ruoan kuluttamiseen ja siihen liitettäviin ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Vastuullisen toiminnan vaikutus yrityksen taloudelliseen ahdinkoon
(2020)
Pro gradu -tutkielmaVastuullinen toiminta on yhteiskunnan kannalta äärimmäisen tärkeä puheenaihe. Kyseinen aihe korostuu nykypäivän yhteiskunnassamme ja useat yritykset ovat omaksuneet sen jo omassa liiketoiminnassaan. Yhä useammat sidosryhmät, ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Vastuullisen yritysidentiteetin avulla erilaistuminen
(2016)
Pro gradu - tutkielmaTutkimus käsittelee vastuullista yritysidentiteettiä keinona yrityksen erilaistumiseen. Yritysten yhteiskuntavastuun merkitys kasvaa jatkuvasti ja sidosryhmät ovat yhä kiinnostuneempia vastuullisuudesta. Yrityksen ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Vastuullisuus esimiehen roolissa käsiteltäessä työntekijän henkilökohtaisia ongelmia
(2016)
Pro gradu - tutkielmaViimeisten parin vuosikymmenen aikana henkilöstöjohtaminen on tullut uusien haasteiden eteen. Tähän syynä ovat esimerkiksi globalisaatio ja väestön ikääntymisnen. Yksi tapa erottua edukseen työnantajamarkkinoilla ja ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Vastuullisuus, minä ja keittiöni
(2011)
Pro gradu - tutkielmaTutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisin argumentein ekologisesta keittiöstä tulisi viestiä kuluttajille. Tutkimuksessa pyrittiin ennen kaikkea luomaan ymmärrystä siitä, millaisia sisältöjä ja muotoja vastuullisuus ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
VASTUULLISUUSVIESTINTÄ ELINTARVIKEPAKKAUKSISSA
(2020)
Pro gradu -tutkielmaVastuullisuus on tänä päivänä välttämätön osa liiketoimintaa, jota pyritään hyödyntämään kilpailukeinona. Elintarvikkeita valitessa kuluttajat rakentavat yhä useammin ostopäätöksensä vihreisiin ja eettisiin arvoihin ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Veden alla suoritettujen tehomuuntajan lämpenemiskokeiden terminen analysointi
(03.04.2023)
DiplomityöTyön tavoitteena oli tutkia ja analysoida Hitachi Energy Vaasan aiempia suoritettuja vedenalaisen tehomuuntajan lämpenemiskokeita. Lämpenemiskokeiden tulokset laskettiin käyttämällä standardeissa määrättyjä laskentamenetelmiä. ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Vedenjakeluverkon elinkaarikustannuslaskenta
(2008)
Pro gradu - tutkielmaInfrastruktuuriverkkojen käyttöiät ovat tyypillisesti pitkiä, joten niihin liittyviä investointipäätöksiä tehtäessä olisi hyvä tietää eri investointivaihtoehtojen kustannukset koko investoinnin elinkaaren ajalta. ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Velan, koon ja iän vaikutus pienten ja keskisuurten elektroniikka-alan yritysten kannattavuuteen
(2018)
Pro gradu - tutkielmaTässä pro gradu -tutkielmassa tarkastellaan suomalaisten pienten ja keskisuurten elektroniikka-alan yritysten kannattavuutta velan, koon ja iän funktiona. Tutkielman kolme tutkimushypoteesia muodostetaan aiempien aihealueeseen ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Venetoimialan muutostekijät ja yhteisen kehittämisen mahdollisuudet
(2008)
Pro gradu - tutkielmaVeneala on kasvanut merkittäväksi suomalaiseksi pienen- ja keskisuuren teollisuuden toimialaksi. Kotimaisen veneteollisuuden tuotannosta menee vientiin jo 75 prosenttia. Alan kilpailukyvyn haasteina ovat nopeat muutokset ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
VERKKO-OPETUKSEN KÄYTTÖKELPOISUUS JA ULKOINEN TEHOKKUUS - CASE KESKI-POHJANMAAN AMMATTIKORKEAKOULU
(2006)
Pro gradu - tutkielmaSuomessa on viime vuosina panostettu voimakkaasti tieto- ja viestintätekniikan infrastruktuurin kehityshankkeisiin ja investointeihin. Nopeasti kehittyvä teknologia edellyttää panostuksia laitteisto- ja ohjelmistoalustoihin ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Verkko-oppiminen myyntihenkilöstön oppimisen työvälineenä
(2015)
Pro gradu - tutkielmaNykyajan hektisessä työympäristössä on huomattu, että työntekijät eivät selviä työtehtävistään pelkästään koulussa opituilla tiedoilla ja taidoilla. Kansainvälisen kilpailun tiukentuessa organisaatioiden täytyy muuttua ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
VERKKOHUUTOKAUPAN ERITYISPIIRTEET - Kaupankävijöiden käyttäytymisen vaikutus kauppahintoihin
(2008)
Pro gradu - tutkielmaHuutokauppoja on käytetty perinteisesti suhteellisen arvokkaiden kohteiden myymiseen hyvissä ajoin ennakkoon ilmoitetussa paikassa ja ennalta ilmoitettuun aikaan. Verkkohuutokauppojen voimakas kasvu 1990-luvun puolivälistä ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Verkkojoukkoistaminen – Tarkastelussa innovaatioalustojen viestintäympäristöt
(2013)
Pro gradu - tutkielmaVerkkoviestintä on yhä enemmän sosiaalisesti verkostoitunutta, käyttäjälähtöistä ja verkkosisältöihin keskittynyttä. Tähän käyttäjälähtöiseen sisällöntuotantoon liittyy joukkoistaminen eli yhteistyön ajatus, jota yhä ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Verkkokaupan brändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa
(30.04.2021)
Pro gradu -tutkielmaDigitalisaation ja covid-19 pandemian myötä kuluttajien ostokäyttäytyminen on muuttunut. Verkkokaupoissa tehdään entistä enemmän ostoksia. Jo ennen covid-19 pandemiaa perinteisten kauppojen liiketoimintamallit ja ... -
Verkkokaupan kilpailuetu ja menestystekijät: Case Sanoma
(2011)
Pro gradu - tutkielmaTässä tutkimuksessa tarkastellaan, mitkä tekijät vaikuttavat verkkokauppojen menestymiseen. Tutkimuksessa keskitytään erityisesti verkkokaupan lisäarvon muodostumiseen, kilpailuedun lähteisiin, menestystekijöihin ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla. -
Verkkokaupan käytettävyyden arviointi, case: Gugguu Oy
(2018)
Pro gradu - tutkielmaSuomalaisten verkkokauppaostajien suosituin tuoteryhmä on vaatteet ja verkkokauppojen suosio kasvaa jatkuvasti. Tämän vuoksi on tärkeää, että yrityksen verkkokauppa toimii moitteettomasti. Verkkokauppa on yrityksen ...Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.