- Selaus nimekkeen mukaanPro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)

Aineistot 3033-3052 / 3335

    • Uuden palkkausjärjestelmän kehittäminen keskisuurelle isännöintialan yritykselle. Näkökulmana työmotivaatio. 

      Manninen, Vesa (2013)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tämä tutkimus käsittelee palkkausjärjestelmän kehittämisprosessia ja järjestelmän palkanosien konstruktointia. Palkkausjärjestelmän kehittämistä lähestytään työmotivaation ja palkitsemisen näkökulmista. Tarkoitus on ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Uuden prosessilähtöisen palvelumallin implementointi välinevuokrausalalla 

      Imaditdin, Sinan (2012)
      Pro gradu - tutkielma 
      Teollisuusalan yrityksissä palvelujen rooli on ollut jatkuvasti kasvussa. Yritysten kilpaillessa fyysisillä tuotteilla, palvelut nähdään kiinnostavana mahdollisuutena laajentaa ja monipuolistaa omaa liiketoimintaa. Tämän ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Uudet liikkumisen palvelut: Tutkimus Savonlinnan seudun asiakaslähtöisistä liikennepalveluista 

      Löytynoja, Jaakko (2017)
      Pro gradu - tutkielma 
      Liikenne palveluna tarkoittaa liikenteen ja liikkumisen muuttumista yhä käyttäjä- ja palvelukeskeisemmäksi palveluksi. Yksinkertaisemmillaan se tarkoittaa sitä, että yhdellä maksulla tai lipulla voi matkustaa useissa eri ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • UUSASIAKASHANKINNAN KEHITTÄMINEN - Asiakassuhteen syntyä edistävät ja hidastavat tekijät projektipohjaisessa IT-yrityksessä 

      Kock, Heidi (2012)
      Pro gradu - tutkielma 
      Asiakassuhteen alkamisen ymmärtäminen on tärkeää jokaiselle kasvua tavoittelevalle yritykselle, jotta se voi kehittää uusasiakashankintaansa. Ohjelmistoliiketoimialalla toi-mivat ratkaisuyritykset ovat erityisten haasteiden ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Uusasiakashankinta yrityksen kehittämiskohteena 

      Halonen, Anneli (2010)
      Pro gradu - tutkielma 
      Yritys voi kasvattaa myyntiään kahdella tavalla: lisäämällä myyntiä nykyisten asiakkaiden keskuudessa tai hankkimalla uusia asiakkaita. Myynnin lisääminen nykyisten asiakkaiden keskuudessa on kannattavampaa kuin uusien ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Uusien toimihenkilöiden kokemukset perehdyttämisestä Case: L&T Biowatti Oy 

      Vainionpää, Matti (2010)
      Pro gradu - tutkielma 
      Yritykseen rekrytoidun tulokkaan tulisi sitoutua organisaatioon ja hänelle annettuihin tehtäviin mahdollisimman nopeasti. Perehdyttäminen on keino parantaa uuden henkilön sitoutumista yritykseen ja tehtäviin. Perehdyttämisen ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Uusiin haasteisiin sisäisten työmarkkinoiden avulla 

      Eloniemi, Mari (2015)
      Pro gradu - tutkielma 
      Sisäiset työmarkkinat madaltavat kynnystä siirtyä uusiin tehtäviin yrityksen sisällä, ne ovat yksi osaamisen kehittämisen keinoista. Sisäisten työmarkkinoiden tehtävänä on lisätä työntekijöiden sisäistä liikkuvuutta ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Vaasan kaupungin rooli alueellisessa innovaatioekosysteemissä 

      Kalliokoski, Johanna (2019)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tässä tutkimuksessa tutkittiin Vaasan kaupungin roolia alueellisessa innovaatioekosysteemissä. Innovaatioekosysteemien tutkimus on oleellista, sillä alueet ja kaupungit kohtaavat kiihtyvällä tahdilla toimintaympäristöstä ...
    • Vaasan keskustan kulutuksen muodot 

      Menna, Annika (2008)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten Vaasan keskustaa kulutetaan. Tutkimuksessa Vaasan keskustaa tarkastellaan keskustan neljän eri tilan ulottuvuuden; fyysisen, toiminnallisen, sosiaalisen sekä koetun tilan ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • VAASAN MUUTTUVA VÄHITÄISKAUPPA mikä muuttuu? tarkastelussa kolme toimialaa 

      Höykinpuro, Esa (2009)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tämän tutkimuksen lähtökohtana toimii ajatus siitä, että Vaasan vähittäiskauppa tulee muuttumaan voimakkaasti seuraavan kymmenen vuoden aikana. Alueen vähittäiskaupassa on tällä hetkellä käynnissä merkittävä muutosprosessi, ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Vaihtoehtona väliosinko 

      Paananen, Leena (2012)
      Pro gradu - tutkielma 
      Nykyinen osakeyhtiölaki mahdollistaa kansainvälisten esikuvien mukaisesti osingon jakamisen välitilinpäätöksen perusteella. Suomessa on käytetty tätä mahdollisuutta ilmeisen vähän, koska sen vero- ja kirjanpitokäsittely ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Vaihtokäyttäytyminen sähkömarkkinoilla 

      Hernesniemi, Lotta (2007)
      Pro gradu - tutkielma 
      Kuluttajien osalta Suomen sähkömarkkinat avautuivat täydellisesti vuoden 1998 syyskuussa, minkä jälkeen keskustelu aiheesta ja etenkin sähkönhinnoista on mediassa ollut vilkasta. Sähkönmyyjää vaihtaneita on arviolta noin ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Vaikutelman hallinnan tulkitseminen työhaastattelussa 

      Salo, Suvi (2008)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tutkimuksen aiheena oli selvittää, kiinnittävätkö haastattelijat huomiota hakijan käyttämiin vaikutelman hallinnan taktiikoihin työhaastattelutilanteessa ja vaikuttavatko mahdolliset taktiikat heidän päätöksentekoonsa. ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Vaikuttajaviestintä keinona liiketoiminnallisessa ekosysteemissä selviytymiseen - Case: Y-Säätiö 

      Mäki-Marttunen, Aino (2017)
      Pro gradu - tutkielma 
      Itseorganisoituvia toimijoiden verkostoja voidaan kutsua liiketoiminnallisiksi ekosysteemeiksi, joissa toimijat kehittyvät yhdessä vaikuttaen jatkuvasti toisiinsa. Ekosysteemejä värittävän kilpailun ja yhteistyön samanaikaisen ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Vaikuttavien valintojen välillä: Vastuullisuus suomalaiskuluttajan osto-orientaatiossa 

      Stenbom, Mirjana (2014)
      Pro gradu - tutkielma 
      Vastuullinen kuluttaminen on yleisen näkemyksen mukaan valtavirtaistumassa radikaaliliikkeiden toiminnasta tavallisen kuluttajan jokamiehen velvollisuudeksi. Vastuullisuuteen liittyvät arvot ja asenteet ovat pitkälti ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Vaikuttavuuden keinot Sekasin-kampanjassa 

      Riippi, Noora (2017)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tutkimuksen lähtökohtana oli vuonna 2016 käynnistetty Sekasin-kampanja, joka oli Ylen Sekasin-nimisen draamasarjan ympärille rakennettu, nuorten mielenterveysongelmia käsittelevä monimediakampanja. Tutkimuksen ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Vaikuttavuussijoittamisen näkymä Suomessa : Haasteet ja mahdollisuudet 

      Keskinen, Ville (12.05.2023)
      Pro gradu -tutkielma
      Ilmastonmuutos ja luonnon resurssien nopea kuluminen ovat osaltaan tehneet vastuullisesta sijoittamisesta entistä tärkeämpää. Koska ihmiset ovat aiempaa sitoutuneempia vastuullisuuteen, ei pelkkä haitallisten sijoitusten ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Vajaakuntoinen työsuhteessa 

      Peitso, Seija (2012)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tutkielman kohteena ovat vajaakuntoisten henkilöiden työsuhteiden erityiset vastuut ja velvollisuudet. Työlainsäädännön pääasiallisena tehtävänä ja lähtökohtana on heikomman osapuolen eli työntekijän suojeleminen. ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • VAKAVARAISUUSSÄÄNTELYN VAIKUTUS PANKKIEN KANNATTAVUUTEEN SUOMESSA JA RUOTSISSA 

      Viitasalo, Jere (2016)
      Pro gradu - tutkielma 
      Pankit muodostavat kriittisen osan nykypäivän rahoitusjärjestelmästä, jonka toiminnalla on suuret kansantaloudelliset vaikutukset. Finanssimaailma on muuttunut globaalimmaksi, tehokkaammaksi ja tärkeämmäksi osaksi ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
    • Vakuuttamisen keinot mobiilimaksusovellusten mainosvideoissa 

      Ainasoja, Pauliina (2018)
      Pro gradu - tutkielma 
      Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää ja vertailla vakuuttamisen keinoja mobiilimaksusovellusten mainosvideoissa. Tarkasteltavat sovellukset olivat Osuuspankin kehittämä Pivo sekä Danske Bankin kehittämä MobilePay, ...
      Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.