Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Toimijat seurakuntien verkkoviestinnässä. Tapaustutkimus Lapuan hiippakunnasta

Huttunen, Raisa (2016)

 
Tweet Vie viite Refworksiin
 
Katso/Avaa
osuva_7262.pdf (859.6Kb)
Lataukset: 


Huttunen, Raisa
2016
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Tämän pro gradu -tutkielman aiheena on Lapuan Hiippakunnan seurakuntien verkkoviestintä. Tutkimuksessa tarkastellaan seurakuntien ulkoista viestintää niiden Facebook-sivuilla ja kotisivuilla toimijaverkkoteorian avulla. Analyysin teossa on lisäksi hyödynnetty teemahaastattelua ja A. J. Greimasin aktanttimallia.

Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat seurakuntien ulkoisen viestinnän toteutumiseen niiden verkko- ja Facebook-sivuilla. Tutkimustavoite on jaettu kahteen tutkimuskysymykseen, jotka ovat 1) Mistä toimijoista toimijaverkot koostuvat? ja 2) Miten toimijaverkot rakentuvat?

Tutkimusta varten haastateltiin yhteensä kuutta viestinnän työtehtäviä hoitavaa työntekijää neljästä eri seurakunnasta. Haastatteluaineiston perusteella seurakuntien verkkoviestintään liittyviä toimijoita nousi esiin yhteensä neljätoista kappaletta, joista seitsemän kuului inhimillisiin toimijoihin, kolme ei-inhimillisiin materiaalisiin toimijoihin ja neljä aineettomiin ei-inhimillisiin toimijoihin.

Toimijoiden tarkemmassa analyysissa paljastui, että seurakuntien verkkoviestintään liittyy monia päällekkäisiä toimijaverkostoja. Merkittävimpinä toimijoina seurakuntien verkkoviestinnän kannalta voidaan nähdä kirkko ja seurakunnat. Edelleen yksi keskeinen toimija verkostolle ovat viestinnästä vastaavat työntekijät seurakunnissa, jotka ovat onnistuneet sitouttamaan myös muita toimijoita osaksi verkkoviestinnän toteutusta. Seurakuntien verkkoviestinnän prosessi rakentuu siis näiden kolmen merkittävän toimijan muodostamille verkostoille.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt [5382]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste