Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Internet monikanavamarkkinoinnin välineenä

Harjama, Maija (2008)

 
Katso/Avaa
osuva_2743.pdf (1.562Mb)
Lataukset: 

Kokoteksti luettavissa vain Tritonian asiakaskoneilla.
Harjama, Maija
2008
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Opinnäytetyö kokotekstinä PDF-muodossa.
Tiivistelmä
Tutkimus käsittelee internetiä monikanavamarkkinoinnin välineenä. Työn tarkoituksena oli selvittää miksi internetiä kannattaisi hyödyntää yhtenä yrityksen markkinointikanavista ja miten internetin hyödyntämisen mahdollisuus eroaa eri markkina-alueilla. Aihetta on lähes-tytty kuluttajiin kohdistuvaan sähköiseen kaupankäynnin näkökulmasta. Tarkempi rajaus kohdistui internetiin monikanavamarkkinoinnin välineenä. Tutkimuksen toimeksiantaja toimii kodinsisustustoimialalla ja tutkimuksessa tarkastellaan toimeksiantajan sähköistä kaupankäyntiä Suomessa sekä Sveitsissä.

Tutkimuksessa on selvitetty yleisesti nykypäivän sähköisen kaupankäynnin tilaa Suomessa sekä kodinsisustustoimialalla. Tutkimuksen teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään perin-teisiä markkinointikanavia sekä markkinointiviestinnän muotoja. Tutkimuksessa syvenny-tään internetiin yhtenä monikanavamarkkinoinnin muotona ja perehdytään internetmarkki-noinnin muodoista bannereihin sekä hakukone- ja sähköpostimarkkinointiin. Tutkimukses-sa tarkastellaan myös kuluttajille suunnatun sähköisen kaupankäynnin strategioita ja malle-ja. Tutkimus on tutkimusmenetelmältään laadullinen tapaustutkimus.

Empiriassa käsitellään, minkälaista sähköisen kaupankäynnin strategiaa toimeksiantaja on käyttänyt ja miksi, sekä miten mallien osa-alueita hyödynnetään toimeksiantajan verkko-palvelussa. Tutkimuksen pohjalta voidaan todeta, että yrityksen tulisi hyödyntää sähköistä kaupankäyntiä saavuttaakseen kaikki nykypäivän digitaalisen aikakauden tarjoamat mah-dollisuudet markkinoinnin kannalta ja internetin hyödyntämisen mahdollisuudet eivät peri-aatteessa eroa eri markkina-alueilla. Eri markkina-alueiden hyödyntämisen mahdollisuuk-siin vaikuttavat yrityksen omat resurssit ja intressit sähköistä kaupankäyntiä kohtaan.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt (rajattu saatavuus) [3438]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste