Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • OSUVA
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Toimitilapalvelutuottajien verkosto - Case Suomen Posti Oyj Inhouse-palvelut

Holmi, Juha (2004)

 

Aineistoon ei liity tiedostoja.


Holmi, Juha
2004
Näytä kaikki kuvailutiedot

Kuvaus

Kokotekstiversiota ei ole saatavissa.
Tiivistelmä
Toimitilapalvelujen markkinat ovat tällä hetkellä murroksessa. Organisaatioiden keskit-tyessä yhä enemmän omaan ydinosaamiseensa ja sen kehittämiseen, toimitilapalvelui-den ulkoistaminen on lisääntynyt. Asiakkaiden tarpeet toimitilapalvelujen suhteen ovat myös muuttuneet. Entistä enemmän halutaan kumppanuuteen perustuvia laajempia pal-velukokonaisuuksia yhden toimijan kautta. Myös toimitilajohtamisen palvelut ovat no-peasti lisääntymässä Suomen markkinoilla. Nämä syyt ovat aiheuttaneet palveluntuotta-jien toiminnassa muutoksia. Osat yrityksistä ovat laajentaneet itse tuottamaansa palve-luvalikoimaa ja toimitilajohtamisesta on tullut myös osa perinteisten palveluntuottajien palveluvalikoimaa. Eräänä ratkaisuna on myös palveluntuottajien välinen verkostoitu-minen. Tämän tutkimuksen aihealueena on toimitilapalveluntuottajien verkostoitumisen mallintaminen ja sen kiinnostavuuden mittaaminen potentiaalisten asiakkaiden keskuu-dessa.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys rakentuu yleisesti verkostoitumisesta ja erityisesti monenkeskisten yritysyhteistyömallien tarkastelusta, minkä avulla palveluntuottajien verkosto mallinnetaan. Verkoston mallintamisen lisäksi tarkastellaan myös toimitilapal-veluiden markkinoita ja markkinoilla käytössä olevia erilaisia toimintamalleja.

Tutkimuksen toteutus tapahtui toimintatutkimuksen periaatteiden mukaisesti. Pääasialli-sen tutkimusaineiston kerääminen tapahtui haastattelemalla verkostoon kuuluvien yri-tysten edustajia ja potentiaalisia asiakkaita.

Tutkimuksen lopputuloksena oli toimeksiantajayritykselle luotu malli verkostosta, mistä merkittävän osan muodostaa verkoston potentiaalisten asiakkaiden arviointi verkosto-toimintamallista.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt [5997]
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

TekijäNimekeAsiasanaYksikkö / TiedekuntaOppiaineJulkaisuaikaKokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
https://osuva.uwasa.fi
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste